View Single Post
Sitat av Kinseek Vis innlegg

Her skjønner jeg ikke helt hva du mener. Jeg tror ikke setningen er helt god.
Vis hele sitatet...
Ser at det var en dårlig formulert setning, men poenget var at de drar andre med ned i dritten etter å ha gått til krig ene og alene.
Unge, norske menn har blitt drept pga. dette.

Går ikke nærmere inn på det enda en gang.

Sitat av Kinseek Vis innlegg

Naiviteten din er slående, og åpenbart kombinert med manglende hukommelse om tidligere hendelser.

Nord-korea har allerede testet en atombombe. De har erklært de har atomvåpen. De trakk seg fra ikke-spredningsavtalen. De utvikler langdistanseraketter som bare gir mening med atomstridshoder. Kanskje du vil revurdere det du sier her?
Vis hele sitatet...
Hukommelsen min har du strengt tatt ikke noe som helst grunnlag til å uttale deg om.
Det blir som vanlig antagelser og selvbestemte konklusjoner du farer med.

Atomvåpen og atomenergi er ikke nødvendigvis det samme, derfor brukte jeg ikke ordet atomvåpen i innlegget du kommenterer.

Sitat av Kinseek Vis innlegg

Kanskje nord-korea heller burde slutte å ha militæret som så godt som eneste prioritet. Det er åpenbart at militæret og diktaturet legger demper på økonomisk utvikling. Atomkraftverk har absolutt ingenting med problemene å brødfø folket.
Vis hele sitatet...
Og det har ikke amerikanerne som har spredd seg over hele verden med militært personell, utstyr og rakettskjold?

Selvfølgelig legger det en demper på økonomisk utvikling, men hva kan man forvente med tusenvis av soldater som driver og leker krig på andre siden av grensen?
Skal dette gjøre saken noe bedre når begge parter allerede er bevæpnet fra topp til tå?

Jeg sier ikke at jeg har tatt parti med Nord-Korea, men det virker jo nesten som du har fått dette for deg.
Derfor vil jeg igjen minne deg på at diskusjonen vår har sitt utspring fra min mening om at USA ikke har noe der å gjøre dersom de bare skal vifte med våpnene sine, spesielt når de allerede har to kriger å ta seg av.

Atomkraftverk kunne bidratt til å styrke økonomien ved å selge strøm feks.
Norge tjener nå ihvertfall grovt på det, men dersom du har bestemt deg for noe annet så skal jeg ikke bruke mer tid på å krangle med deg.