View Single Post
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Regimet i Afghanistan i 2001 støttet en terroristorganisasjon som stod bak aksjonen 9/11. Det skulle bare mangle at USA gikk til angrep. FN har godkjent operasjoner i Afghanistan.

Det er også en FN-resolusjon som garanterer sør-korea mot nord-korea.

Men uansett så hopper du jo bort fra diskusjonen. Temaet var korea og USA, ikke andre områder.
Vis hele sitatet...
Heh, nå er jeg ingen militærstrateg, jeg fortalte deg mine meninger og grunnlaget for meningene.

FN hadde ingen egen innsatsstyrke, USA valset inn og gjorde akkurat som de ville etter press og uenigheter.
Og vi så jo hvordan det gikk med alle de cowboyene som gikk til krig.

Og nei, jeg hopper ikke bort fra noen diskusjon.
Jeg har forklart hva jeg mente med mine tidligere utsagn etter at du reagerte på det jeg skrev.
Værre enn det var det ikke.

Sitat av Kinseek Vis innlegg

USA har hatt styrker i korea siden 1945. Dette er ikke en ny "reise". Det du sier her er en grov fordreining av fakta. Det har rutinemessig vært øvelser mellom sør-korea og USA, det er jo helt naturlig siden de er allierte.
Vis hele sitatet...
Det jeg sier er at soldatene skulle ha vært andre steder for å få rensket hele bordet istedenfor å involvere utenforstående slik at også disse styrkene blir sprengt i filler til tross for at de allerede hadde blitt ført bak lyset.

Sitat av Kinseek Vis innlegg

Nord-korea bestemmer ikke over sør-koreas forsvar og hvordan de øver.

Nord-korea kunne også forvente seg denne typen øvelser da nord-korea selv provoserer ved å senke sørkoreanske marinefartøy, drive grenseprovokasjoner og å utvikle atomvåpen. Det virker som om du ignorerer det.
Igjen helt andre ting.
Vis hele sitatet...
Atomteknologien kan også brukes til dagligdags energi.
Husk at i posten din et par hakk lengre opp så sier du nettopp det de ikke klarer å skaffe mat til sine innbyggere en gang.
Kanskje skikkelige kraftverk og industri kunne ha gjort noe med dette?
Så kanskje det er relevant likevel?


Sitat av Kinseek Vis innlegg

Jeg mener det er bra at et demokrati hjelper et annet demokrati mot totalitære diktaturer. Sør-korea ønsker hjelpen fra USA og har lang historie med det.

Militærøvelser er selvsagt nødvendig for å trene til det en forsvarsallianse er til for - forsvare land i krig.
Vis hele sitatet...
Så flott at du mener det da.

Men dersom du leser på den første posten min som du kastet deg over som en glupsk hund, og forklaringen min etterpå så vil du kanskje se at det er hva jeg mener om saken, men igjen så gjør du som du alltid pleier; henger deg opp i bagateller og plukker ting ut av sin opprinnelige kontekst for å få det til å høres mest mulig banalt ut.