View Single Post
Sitat av Kalakov Vis innlegg
Sør-Korea vil være avhengig av støtte i en eventuell krig dog, og jeg håper både Vesten og Russland er klar til å støtte Sør-Korea i så fall. Ser ikke for meg at noen andre en Kina kan være mongoloid nok til å støtte et så tåpelig regime som det som styrer Nord-Korea nå.
Vis hele sitatet...
Sør-korea er nok fullstendig kapabel til å slå nord-korea alene med konvensjonelle styrker. Vi snakker tross alt om en dobbelt så stor befolkning i sør med mange mange ganger større økonomi og mye bedre våpenteknologi. Unntaket er atomvåpen, men det er uvisst hvor bra leveringssystemene til nord-korea klarer fungere. Den eneste testen var en fisslete bombe under jorden foreløpig. Og det kan kanskje være problematisk å bruke atomvåpen mot sine egne naboer en ønsker inkorporere. De diplomatiske ringvirkningene ville være enormt negative for nord-korea også. Jeg vet ikke om kineserne vile like radioaktive skyer drivende over til Beijing.

Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Nord-Korea angriper Sør-Korea. Nord-Korea slipper til slutt en atombombe over Seol. USA griper inn, starter krig med Nord-Korea. Russland, Iran og Kina støtter Nord-Korea og går til krig mot Usa og Sør-Korea. Storbritania og Frankrike støtter USA. Nord-Korea og Kina sender atombomber mot USA. USA svarer med samme mynt.
3dje verdenskrig?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er helt utenkelig at noen som helst andre land ville støtte nord-korea hvis nord-korea er aggressor og i tillegg bruker atomvåpen. Hvorfor i all verden skulle de være interessert i full krig om lille korea-halvøya.

Sitat av rW. Vis innlegg
Tror du må følge litt mer med i hverdagen!
Russland ble akkurat medlem av nato (link: http://www.dagbladet.no/2010/11/20/n...tikk/14383899/) så jeg ville ikke bekymret meg så veldig for det scenarioet..
Vis hele sitatet...
Det står ikke i artikkelen at Russland har blitt medlem av NATO. Det står at det har blitt en diplomatisk tilnærming. Men du har rett at det er veldig usannsynlig at Russland støtter nord-koreansk aggresjon.
Sist endret av Kinseek; 23. november 2010 kl. 12:00.