View Single Post
Poopur tror jeg har et godt poeng med dette at menn ofte blir rørt av følelser som angår fedre. Altså eksemplet har viser til, og noe så banalt som de rørende far og sønn-scenene i Con Air.

Selv sliter jeg med å enten relatere eller leve meg inn i filmer siden jeg veit at det er oppspinn, men noen filmer har jeg også blitt rørt av. Det beste eksemplet på en film som har rørt meg er The Deer Hunter når Nick dør. Det var en rørende scene, ikke fordi han nødvendigvis døde, men fordi hele filmen pekte til dette punktet hele tiden; grusomhetene ved vietnamkrigen. Unge, dumme og uvitende soldater blir sendt ned til Vietnam med lite info annet enn at "det kommer til å bli actionfylt og spennende". Måten USA førte en grusom propaganda som førte til et hav av uskyldige menneskers død er så nydelig vist i Hjortejegeren, og særlig i dette ene øyeblikket i slutten av filmen.

Sitat av Weili Vis innlegg
Blir rørt av det meste, fra Disney filmer til Gran Torino (knall scene, knall film), fra Ringene Herre (boka) til Henning Mankell's Wallander-serie *SPOILER* siste boka er helt jævlig på slutten, grein som en unge *SPOILER SLUTT* , fra Pink Floyd til Dolly Parton. Av og til nyheter også. Vet ikke hva det er, overutviklet empati?
Vis hele sitatet...
Menneskelighet, som det ellers er alt for stor mangel på.
Sist endret av bendiks; 19. november 2010 kl. 23:28.