View Single Post
Sitat av Yazzie Vis innlegg
Jeg syntes det er feigt fordi da for de straff for det, Om noen slår meg ned, så slår jeg tilbake, jeg anmelder det ikke.
Vis hele sitatet...
Et slag er jo en straff det også, forskjellen er at det mye lettere kan få fatale konsekvenser. Det får være din sak om du håndterer det sånn, men det er ikke alle som har forutsetningene for å takle fysiske konfrontasjoner på samme måten. Det er jo nettopp en av grunnene til av vi har politiet og rettsvesenet, at alle borgere i prinsippet skal ha de samme forutsetningene for å bli behandlet rettferdig. At du velger å ikke benytte deg av denne rettigheten betyr ikke at alle de som gjør det er feige. Det hinter vel heller kanskje til at samfunnet har utviklet seg forbi et stadie som du fortsatt identifiserer deg med. No offence =)

Personlig ville jeg nok heller ikke ha anmeldt et slag med mindre det gjorde stor skade, men jeg ville heller ikke ha slått tilbake med mindre det var absolutt nødvendig. Jeg er ikke så opptatt av hevn, mer av skaderduksjon. Å sloss er noe man i min bok gjør for å forsvare seg, ikke for å gjenopprette et såret selvbilde.
Sist endret av mentalmelt; 18. november 2010 kl. 23:36.