View Single Post
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Første gang var jeg full på en fest, hasjen forsterka alkoholen noe så sinnsykt, og jeg lå over dassen og spøy taco i sikkert 2 timer. Det var ikke noe gøy, og et heller dårlig valg. De andre gangene var jeg edru fra før av og var generelt skeptisk til følelsen av å være stein. Gruet meg litt hver gang, men jeg likte det også. I dag er jeg mye mer vant til rusen og kan bli mye steinere nå enn jeg tålte før. Dvs. jeg synes følelsen er mye diggere, og tåler derfor mer uten å få noia/bli dårlig.

Jeg visste ikke egentlig hvordan jeg kunne forklare rusen før for noen uker siden (jeg startet for ca halvannet år siden). I dag kjenner jeg meg selv mye bedre, mye pga hasjen føler jeg, fordi den får meg til å innse ting. Rusen i hasj for meg er at jeg klarer å leve meg inn i fiksjonelle eller ikke-fiksjonelle hendelser, gjerne minner, som om jeg opplever dem der og da. Det er en helt sinnsyk følelse. Ellers klarer jeg også å se meg selv utenifra, mye bedre enn jeg klarer ellers. Dvs. jeg kan se meg selv i en situasjon med andre mennesker, og få inntrykket av meg selv som alle andre får, noe jeg også syns er vanskelig til daglig. Jeg føler egentlig generelt at rusen får meg til å kunne fokusere hjernekapasiteten min på ett enkelt tema, og kan derfor gå mye grundigere inn på et tankesett eller en idé. Dette fører ofte til såkalte "revelations" der jeg plutselig forstår en sammenheng, eller hvordan forskjellige saker og ting fungerer (les: politikk, kultur, følelser, opplevelser). Dette er ekstremt tilfredsstillende, ihvertfall om man kan prate med folk som har samme synspunkt som deg på forskjellige saker. Dette kan lede til utrolige diskusjoner og samtaler, der man prater om det man tenker på i øyeblikket.

Jeg har enda ikke prøvd noe sterkere, men er ganske bestemt på å prøve meg på andre psykadeliske stoffer, (LSD, Extacy, sopp) i sikre omgivelser. Jeg har bestemt meg for å lese, informere meg selv og prøve å forstå forskjellige rusmidler før jeg evt. prøver dem. Grunnen til at jeg ikke har prøvd noe annet enda er fordi jeg ikke har følt meg klar psykisk, men jeg nærmer meg. Jeg føler man må kunne kontrollere tankegangen sin om man skal prøve seg på sterkere psykadeliske stoffer, og da hjelper det å øve seg på f. eks. hasj, tror jeg.

Jeg er også fast bestemt på å ikke begi meg ut i rushelvete (les: kokain, amfetamin, heroin og alle de andre møkkastoffene). Har aldri informert meg veldig om disse stoffene, men ifølge det jeg har lest er det disse stoffene folk blir avhengig av, og som starter stien inn mot sterkere dritt. (Ikke for alle selvfølgelig, mange som drar litt cola på fest og klarer å holde seg til det.)

Men pass på, omgivelsene BØR være sikre, og du bør føle deg trygg om du skal prøve et nytt stoff. Les om det, snakk med folk som har prøvd det, og forbered deg psykisk. Ikke regn med at du merker noe første gangen, og ta det gradvis, med folk du kjenner og stoler på.

Vis hele sitatet...
Veldig bra tekst du har der!

Blir det så man tenker klarere over ting?
Er det ikke noe med at man ikke skal ha en dårlig periode når man har i seg hasj, for å ungå at man får en dårlig trip? Er ganske redd for å få en dårlig trip! :s

Har snakket med noen som har prøvd hasj og det høres spennende ut!