View Single Post
Som også fetter påpekte, må man ikke dra alle under en kam, du har akuratt stereotypifisert de som røyker hasj så å si daglig.

Jeg er veldig enig i beskrivelsen din av en "stoner", vis det er den korrekte beskrivelsen på hva en gutt uten drømmer og mål ,som har funnet en enkel måte å føle mening i hverdagen, så må det settes opp en ny kategori for de som røyker hasj daglig, men med en annen intensjon og en normalt og samfunnsrettet syn på det daglige.

Du har de som drikker en flaske sprit om dagen, og de som drikker 1-2 glass rødvin, blir feil å kalle begge for alkiser.

Litt selvforsvar:
For min del vil jeg gå under den andre kategorien, jeg er 24år,søker nye utfordringer og inspirasjonskilder heletiden, røyker nesten daglig (som regel en joint rundt kl22), studerer fulltid og tjener rundt 400.000 i året.

Jeg prøvde hasj første gang som 15åring, røyka i det små frem til jeg blei 20, etter det har det blitt mer og mer en vane.

Det sies ikke for å forsvare hasjrøyking, men for å understreke at ikke alle som røyker er hippier som er fortapte i en verden full av illusjoner og paranoide tanker.

Min mening om akuratt det å bruke/misbruke hasj er at oppfattelsen er utrolig vid når det gjelder fra person til person.
Det at cannabis er ulovlig vil gi mange en følelse av det å være utenfor det normale, det å måtte handle en klump hasj av en dealer vil gi mange en følelse av det å være kriminell. andre gjør ikke så mye ut av det.

Fint at du deler din frustrasjon rundt dette miljøet og hva det innebærer, for det er så altfor mange som faller under dette.
Det er tydelig at du selv har røyket mye, og kommet inn i et miljø hvor holdingen rundt det å være stein går ut på å lene seg tilbake og bare gjøre det man skal gjøre når man er stein "sitte inne, se en film, le, munche, loke og sove".
En holding som på mange måter er en "standard" for hvordan tingenes tilstand skal være etter en runde på bongen, noe som kan minne om det helgefylla, det typiske da blir å samles i ett rom, drikke, prate om det samme gamle, høre på musikk og dra på byen.


Man skal ikke ruse seg ofte(eller i det heletatt) vis man ikke har det helt bra psykisk, noe som gjelder personer med identitetsproblemer