View Single Post
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Nei, de kan faktisk ikke det.

Dersom vi setter opp en test der vi måler ti menn og ti kvinner til å kaste identiske bøker på et måleapparat er jeg helt sikker på at man får høyere verdier blant mennene.

Slenger man god moral i trynet på noen så risikerer de ikke å få knekt nesa eller å få tennene slått ut.
Vis hele sitatet...
Greit, si at statistikken vinner i et eksempel, og en kvinne slenger en bok i trynet til en sterkere man. Gjør dette saken moralsk riktig?

Hva vist en svak man kaster en bok i trynet til en kvinne? Stiller disse senarioene seg likt, i din moralske mening?

Uansett hvor brutal/ikke brutal volden er, er de psykiske ettervirkningene kraftige. Jeg har selv vært i et voldelig forhold - med en kvinne - og jeg kan love deg at det ikke er spesielt gøy, selv om volden ikke var noe ekstrem. Og selv om jeg aldri havnet på legevakten av det. Jeg sliter fremdeles med ettervirkninger av det. Dette var både fysisk og psykisk vold, uten at jeg skal gå nærmere inn på det. I ettertid har jeg funnet ut at han nok hadde noen psyopatiske trekk jeg skulle sett tidligere. Og jeg bruker ikke ordet psykopat i hytt og pine. Det heter vel forresten ikke psykopat lenger... er det sosiopat som er det riktige nå?
Vis hele sitatet...
Helt enig.
Sist endret av Professor Chaos; 7. november 2010 kl. 13:57.