View Single Post
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Dette kan ikke røres sammen til én suppe.
Vis hele sitatet...
Studien som er omtalt i artikkelen trådstarter linker til gjør jo på en måte dette. De har tatt hensyn til både skadevirkningene på individet (rent fysisk, som følget av stoffet), avhengighetspotensiale, overdoserisiko, risiko for at stoffet kan utløse mentale lidelser og en rekke andre faktorer. Avisene har imidlertid ikke vært flinke til å gjengi dette når de skriver om denne studien og jeg er helt enig i at man må definere tydeligere hva man diskuterer, om det er ett eller flere aspekter ved det aktuelle stoffet og bruken.
Sitat av kimmag Vis innlegg
Dummeste jeg har hørt. At de i det hele tatt sammenligner alkohol med heroin og diverse stoffer er jo helt sykt i seg selv.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det sykt å sammenlikne et rusmiddel med et annet?
Sitat av Jazzy Fizzle Vis innlegg
Om det ble lovlig i dag, tror jeg heller flere begynner med dette. Kanskje ikke nå, men om generasjoner, da de ikke er vant til at dette er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Dette blir jo ren synsing, og er ikke noe som støttes av brukerstatistikk fra land som har legaliser/avkriminalisert heroin og andre stoffer.
Sitat av Jazzy Fizzle Vis innlegg
Norge i dag, passer på veldig. Dvs, det som er lovlig, er somregel ikke skadelig.

Right?
Vis hele sitatet...
No, not right. Det finnes mange ting som er helt lovlig, men veldig skadelig, både av kjemiske stoffer og andre ting (diverse aktiviteter, gjenstander etc.). Man må bruke hodet, ikke blindt putte i seg alt som er lov å putte i seg.

Sitat av kimmag Vis innlegg
Over tid, så er det sikkert mer skadelig, men det er det om du går på gangstien også, kan plutselig skje noe der også, og det gjør det hvis du tar litt for mye av heroinen.
Vis hele sitatet...
Hæ? Nå er metaforen din helt på viddene, her! Hva er gangstien, heroin eller alkohol?
Sist endret av felix_poker; 2. november 2010 kl. 15:29.