View Single Post
Tror det er store sjanser for at vi kjøper en ipad, mer eller mindre som en laptoperstatter for dama (og litt leketøy for meg). Hvorfor ikke en netbook el. i stedet?

1: hun er så fordømt lei av dårlige billige windowslaptoper at hun aldri rører sin "gamle" laptop lenger (tror ikke den har vært starta på et halvt år), hun bruker bare MBP'en min.
2: "null" oppstartstid/"alltid på"
3: liten og lett å ha i fanget i sofaen e.l.
4: Bruksområder: hun bruker dataen stort sett BARE til mail, facebook, litt videoer, nettbank og noe generell surfing. Altså områder som dekkes helt fint av iPad'en

Legg merke til det med bruksområder, og tenk så litt etter: Hvor mange tror du egentlig dette gjelder for? Veldig veldig mange. Nei, naturligvis ikke for de med litt større krav til kraft, og evt mer "avanserte" spill, men for alle de som IKKE spiller, og IKKE photoshopper, osv - noe som gjelder ganske mange. Hva er det egentig igjen da som man trenger en vanlig laptop/stasjonær pc til?

Flash? Hva skal man med det? Video? Youtube gir deg html5 hvis du vil, og de fleste andre vil nok ha det på plass rimelig kjapt. Tror flash vil forsvinne som dominerende videoavspiller i løpet av kort tid. Spill? yeah right, er ikke akkurat noen mangel på dette på iPad. Så, hva sitter vi igjen med da? For å se kampanjesider og annonser? Uff, så trist å ikke få sett dem... Kampanjesider vil nok også kjapt gå over til html5 for å slippe å lage seperate html5-versjoner og samtidig støtte alle mobilvarianter++, og da sitter man kun igjen med flashannonser/bannere, noe jeg ikke akkurat tror at folk vil savne å se...