View Single Post
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
791
Tror ikke datoen har noe symbolikk bak seg. Ser ikke hvordan det skal ha noe med berlinmurens fall som er den største hendelsen på en 9 november. Utenom det har det vært falsk alarm om atomangrep i 1979 og en høyesterettsdom angående vietnamkrigen i 1970. (tenker kalde krigen her siden spillet er lagt til den tidsperioden) Så å spekulere på datosymbolikk tror jeg er bortkastet tid.

Over til spillet så vet jeg ikke helt hva jeg tror. Det kommer sikkert til å være underholdene. Og ha en solid multiplayer. Samtidig så er det noe med treyarch sin fremstilling av vold jeg reager litt på. (De bruker samme effektene som i world at war). Jeg vet ikke. men jeg blir litt ukomfortabel av det hele, selv om jeg ikke pleier å reagere på vold i spill. Hadde vært stilig hvis de hadde fått en litt ny vinkling på den kalde krigen. I stedenfor at USA er helter, Soviet er monstere, men at de heller hadde basert seg på nyere historisk grunnlag som viser til at begge parter greide å fremprovosere mye mer vold og faenskap en hva som hadde vært nødvendig. Det er lov å håpe. men jeg tviler på at det skjer.

Hvis spillet tar for seg slakt av sivil vietnamisk landsby (ala flyplassen i MW2) er jeg spent på hvordan folk mottar det. Men det blir nok ikke et kjøp fra min side.