Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Har dyrket i 3,5 liters potter, men da i jord.. Dette går fint om du setter stiklingene i blomst så lenge de er minimum 15cm og rundt 25 maks.. Det er hgeltst med en Indica strain... Sativa dominerende strains er vanskelig å dyrke i små potter pga lang blomstringstid, for de vokser endel igjennom blomst...Husk å bruke stiklinger og ikke frø, for da vil planten ikke være kjønnsmoden, men om man bruker stiklinger følger alderen til mor med...Og stiklingene kan settes rett i blomst etter de har fått røtter..

Når du sier DWC, hva mener du? det er flere forskjellige metoder innefor hydrophonisk dyrking.. Men i de fleste hydrophoniske dyrkeoppsett trenger du en EC måler slik at du kan se forholdene i vannet du bruker...Vannet burde byttes hver 14. dag.
Vis hele sitatet...
Hey, thanks. Ja det er jord jeg tenker å kjøre på de 6.5 literspottene. Har en del grows bak meg fra før, men alltid i 11-15 liters potter. Men virker som det skal være ok det altså i 6.5 liters med kortest mulig vegfase. Man skal uansett ikke ha store vekstfasen når man kjører sog.

Når jeg sier DWC så mener jeg Deep water culture som er en metode innen hydrodyrking ja. Men hydro er noe jeg ikke har satt meg inn i. Men om man bruker generelle regler innen all hydro er jo saken egentlig ganske grei å sette seg inn i.
Sist endret av Naturgrønn; 1. november 2010 kl. 00:34.