Tråd: Groguide
View Single Post
laster ned JC as we speak..
igår vokste stilken seg nesten halvparten så stor... sykt oppsig =) spire nr 2 har nesten foldet seg opp av jorden, regner med ikveld og imorgen kl 12 og utover så bør den ha kommet seg opp.
Jeg har kjøpt utstyret `som vist over. Unntatt lys, har den på badet foreløpig med ca 26 grader.
Når skal jeg potte den om ? Kan ta flere bilder om du du/noen er interessert.

Det jeg reagerer på er at selve stilken på den som er "bra" og ser ut som den vil mest (du skjønner hva jeg mener), går veldig langt opp og er nesten 10 cm med stilk og 2 blader høyre, 2 pittesmå som ikke har komt ut ennå, venstre side, (av blomsten da.. ) . De er helt øverst. Men har sett bilder fra diverse og der ligner ikke min på noe. Det er akkurat som om jeg ikke har sett bilder fra fasen "frø til spire, og så hva?". Beklager rotete tekst, er vanskelig å forklare hva jeg mener.
*Burde jeg ompotte den med en gang? Eller bør jeg vente til de har blitt pittelitt mer robuste og ikke minst at spire nr utfolder seg og blir stilk den og ? 3 frø har komt opp en gang, så utifra min enkle logikk så sier det meg at frøet på en måte er defekt, eller ødelagt på et vis..

hva er veg fase og blomstringsfase?
nå har bladene bøyd seg nedover igjen, fra å stå rett opp, er dette normalt?