Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av Jazzy Fizzle Vis innlegg
hei - Skal starte å dyrke.

Tenkte å lage meg en GrowBox av et gammelt kjørleskap.
Setter inn ventilasjon, og lys, trekker søvpapir i sidene.
Vis hele sitatet...
For det første burde du ikke bruke sølvpapir, invester heller i mylar(noen mener det er BS, du kan også bruke hvit maling)
Det finnes mange typer lys, blant annet HID, LED og HPS. Skal du gå for HPS, så må du forsikre deg om at du har god nok ventilasjon. HPS avgir en sinnsyk varme.

Cannabisplanter elsker negativt et lufttrykk, dvs. du burde ha en inline-vifte nede og en exhaust-vifte oppe. Exhaust-vifta burde ha høyere CFM enn inline-vifta.


- Trenger også tips til hva slags utstyr jeg trenger å kjøpe. Noen som har erfaringer? (har lest de 30 første sidene, men orka ikke 101)
- Jord?
- Vitaminer etc? =P
Vis hele sitatet...
1. Les litt mer! skjønner at du er sinnsykt gira, men lesing er en stor del av cannabiskultivering.
2. Du kan kjøpe ferdigblandinger på sider som weedshop og cropshop. Du kan også dra på plantasjen og kjøpe blomsterjord m/leca for så og blande i perlite.
Perlite kan være litt vanskelig å få tak i, siden "sesongen" er over. En løsning er å kjøpe X-TRA kattesand fra COOP

Du burde ha god drenering i jorda di. Leca-blokker i bunnen av potta, så kan du blande 30/70 eller 50/50 med perlite/jord.

3. biobizz-serien anbefales. Et lite søk så har du det!

Seeds? - Hva er bra for meg som nybegynner?
Vis hele sitatet...
Northern Lights, som anbefales i dyrkeguiden(pdf-fil) som står i den første posten.


Good luck