View Single Post
For noen uker siden var jeg så heldig å komme over et helt lass med HDPE-rør, perfekte til 4" mortarer.
Mortarene skal nå plugges, det er bare snakk om å finne den beste/billigste løsningen. Jeg trenger en plugg som kan holde mange oppskytninger, og som ikke krever for "spesielle" materialer.

Alternativene jeg kan komme på er betong og treplugger. Jeg har allerede plugget en med betong, men fordi betong er såpass sprøtt så er jeg skeptisk til om det er i stand til å motstå påkjenningene ved gjentatte oppskytninger.

Rørene har ca 1,5 cm godstykkelse, og er laget av PE100+ plastikk. Armeringen i betongpluggen er 2 armeringsjernbiter som går tvers gjennom røret. Betongpluggen er ca 5 cm tykk.

Det jeg lurer på er om det er noen som har erfaring med bruk av betong på denne eller liknende måter, og som kan komme med råd når det gjelder tykkelse og armering av betongplugger. Det hadde også vært flott om noen kunne bekrefte/avkrefte om betong er egnet som plugg.

Hvis dette blir vellykkede og holdbare mortarer, er det muligheter for at jeg kan selge noen videre, men det skal jeg komme tilbake til dersom det blir aktuelt.