View Single Post
Sitat av Cikey Vis innlegg
Jeg tror igjen det er for tidlig å si hvorvidt lovforbudet har fungert eller ikke. Det var nok ingen (hverken politikere eller vanlige folk) som trodde at et slikt forbud ville stanse alle overføringer, men staten ville gjøre det vanskeligere og begrense overføringene. Jeg har ikke sett noen tall som tyder på hverken det ene eller det andre i så måte.
Vis hele sitatet...
Selvsagt var det ingen som trodde at dette ville stoppe alt, og man har jo som mange forventet ikke oppnådd noe med forbudet. Det er fremdeles like enkelt å spille pengespill på nett som det alltid har vært.

Jeg tror fremdeles at det for "meningmann" er blitt en større bariere å begynne med nettspill, delvis fordi det er vanskeligere å overføre penger, og delvis grunnet den stadig økende stigmatiseringen av nettspill.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ærlig talt ikke se denne barrieren, da det ikke er vanskeligere å overføre penger nå enn tidligere, snarere tvert i mot. Nå kan jeg faktisk gå med kontanter til narvesen og få utlevert en kode som jeg fyller på spillekontoen min. Man trenger altså ikke bankkort lengre. En aldersgrense blir umulig å håndheve ved bruk av slike koder.


Man har aldri trengt noe annet enn et bankkort for å spille på nett, ei heller nå, man må bare gjennom ennå ett ledd for å få pengne inn på spillsiden, et ledd som forsåvidt alltid har vært tilgjengelig.
Vis hele sitatet...
Nå har bransjen blitt så kreative at man slipper aktiv kontakt med flere ledd. Transaksjoner utføres i løpet av sekunder.

Jeg tror ikke det er for tidlig til å konkludere, men dersom du ikke stoler på det åpenbare, så må du jo gjerne vente på at byråkratiet slipper noe forskningsdata, noe som kan ta lang tid.
Jeg velger å basere min mening på egne erfaringer, samt erfaringer til folk jeg har snakket med og som faktisk har eller har hatt ett problem med pengespill.