View Single Post
Sitat av Jailbait Vis innlegg
For det første er ingen av de tingene ulovlig.
Vis hele sitatet...
Nettopp! Det burde heller ikke rusmisbruk være.
Sitat av Jailbait Vis innlegg
For det andre må de fleste som utsetter seg for slike ting ta konsekvensene selv. Det er ingen røykere som får betalt sigarettene sine, ingen fettberg som får gavekort på Mc.D. Poenget er, samfunnet finansierer løsningene, men ikke vedvarende bruk. Det betaler ikke for horer slik at du kan ha ubeskyttet sex liksom.
Vis hele sitatet...
Ja, at man må ta de direkte konsekvensene av misbruket selv (enten det er misbruk av rusmidler, usunn mat eller sex), er jeg forsåvidt enig i (med dette mener jeg ikke at misbrukere ikke skal tilbys hjelp!). Men hvorfor forverre de allerede kjipe konsekvensene ved å straffeforfølge misbrukerene?
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Jeg vil ikke at mine skattepenger skal finansiere bruk av narkotika, jeg vil at de skal gå til videreutvikling og vedlikehold av samfunnet. Ergo; behandling ikke finansiering og dyrking av dårlige vaner.
Vis hele sitatet...
Som jeg skriver over; ved en legalisering vil problemet kunne finansiere seg selv, helt eller delvis.
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Ta problemet ved rota sier jeg, å åpne for fri bruk av et skadelig stoff vil ikke hjelpe spør du meg. Kanskje for noen, men som du sier så er det ofte psykiske underliggende grunner til at folk blir narkomane. Det vil si; at selv om det blir avkriminalisert og "gratis" fra staten, så er folka like psykisk syke.
Vis hele sitatet...
Joda, men det er lettere å få behandling for de problemene, hvis man slipper å være redd for straff.
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Selv om de ikke bor på gata, så betyr det ikke at de ikke finnes.
Finnes sikkert statistikk på dette.
Klart det er flere narkiser som bor på gata, vanene deres er mye dyrere å holde vedlike.
Vis hele sitatet...
Du misforstår meg, tror jeg. Jeg svarte på ditt (retoriske) spørsmål ("hvor mange alkoholikere har fast jobb?"). Svaret er at det er svært mange. Det er veldig mange alkoholikere som lever tilnærmet normale liv. De vi ser på gata er en minoritet.