View Single Post
Jeg tror vi er mye på samme bølgelengde Felix

Sitat av felix_poker
Ja, de tunge misbrukerene er en byrde for samfunnet. Men det er alle andre som er syke, uføre eller handikappede også. Skal disse straffes? Blir byrden på samfunnet mindre av å straffe dem som allerede sliter?
Vis hele sitatet...
Det finnes mange grunner til å misbruke narkotika, men jeg mener det er et valg. Uansett. Syke og handikappede kan ikke velge å ikke være syke/handikappede.
Narkomane kan velge å legge seg inn, få hjelp og slutte. De driter litt i eget rede ved å begynne på drugs.
Jeg mener ikke at vi skal avskjære de fra samfunnet og ignorere problemet, men hjelpe de opp på beina igjen. Gjerne gi de mat og tak over hode, men å gi de penger er jo direkte idiotisk.

Sitat av felix_poker
Dette kunne jo lett vært ungått om rusbruken til den narkomane var avkriminalisert/legalisert, slik at vedkommende ikke lenger var definert som kriminell. Personen kunne da fått seg en ordentlig jobb, som kunne finansiert bruket, og vel så det.
Vis hele sitatet...
Kanskje for noen, men du kan jo se hvordan det funker med alkohol selv om det er lovlig. Hvor mange alkoholikere har fast jobb?
Sist endret av Jailbait; 8. oktober 2010 kl. 11:15.