View Single Post
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Ja. Hva slags positive effekter har forbudspolitikken for de få som faller utenfor? Er det ikke nok at de har et rusproblem? Trenger de et juridisk og strafferettslig problem i tillegg? Og hva med dem som ikke har noe problem i utgangspunktet, de som har en uproblematisk moderat rusbruk? Hva er hensikten med å straffe disse individene? Hvem tjener på det?
Vis hele sitatet...
De som faller utenfor må få hjelp, men jeg mener det bør straffes å bruke tyngre stoffer. Ikke fordi det er verdens største forbrytelse i seg selv, men med å ødelegge livet sitt på en slik måte så blir man en stor kostnad og en belastning for samfunnet.
Klart det må straffes, slik at unge/barn ikke ønsker å ende opp på samme måte.

Jeg er egentlig en liberal, og mener at man skal ha frihet til å gjøre som man vil, så lenge det ikke påvirker andres frihet til å gjøre som de vil.

Narkomane, altså en person som missbruker et stoff på en slik måte at det får negative konsekvenser for det normale liv, ødelegger for min frihet i den form at de bruker mine penger på å finansiere misbruket sitt.

All rus kunne for min del blitt lovlig, men da skal de være krav om umyndiggjøring og innleggelse på av-rusning om man vil ha trygd. Det sier seg selv at staten ikke skal spandere dop.

Slik som systemet fungere i dag, er ikke landet klart for noen form for legalisering spør du meg.. Dessverre.

Sitat av brgz Vis innlegg
Hasj er også et mye verre og tyngre stoff enn alkohol i mine øyne. Alkohol har aldri ødelagt noen jeg vet om, men hasj derimot.
Vis hele sitatet...
Er du klar over hvorfor vi har den alkohol politikken vi har i Norge i dag?
Jo fordi alkohol ble misbrukt i stor stil bare 30-40 år tilbake i tid!

Alkohol er en av de stoffene i landet som blir mest misbrukt.

Selv om et fåtall misbruker et stoff, så kan det ikke få negative konsekvenser for resten av brukermassen. Det blir feil, da burde alkohol også vært ulovlig.

Jeg tror cannabis blir misbrukt FORDI det er ulovlig. Hadde det vært regulert, hadde det vært mye enklere for brukere å ha en balansert bruk.

Sjekk her: http://statbank.ssb.no/statistikkban...Tabellid=06208

344 døde på grunn av ALKOHOL i 2008.
Hvor mange døde av cannabis?

Her kan du også se på trendene: http://www.ssb.no/magasinet/slik_lev...-06-04-01.html

Alkohol ble i stor stil brukt på 70 tallet. I dag er vi langt over bruken som på 70-tallet ødelagte flere liv og familier.
Sist endret av Dodecha; 8. oktober 2010 kl. 11:32. Grunn: personangrep