View Single Post
Sitat av Deezire Vis innlegg
For det første drar du jo bare tall ut av rastaflettene dine, og det er jo heller ingen automatikk i at alle som har prøvd/bruker er enige i resten av politikken et slikt parti måtte stå for. Det er ikke slik at man kan skape et parti med kun et standpunkt. Folk er heldigvis litt mer komplekse enn det, du må minst ha billigere sprit og avgiftsfri tobakk!
Vis hele sitatet...
Haha, ro're ned litt a! Undersøkelsen i Aftenposten viste faktisk at 49 % hadde prøvd. Når det bor 590 000 i Oslo kommune, betyr det at over 250 000 har prøvd cannabis. En må jo selvfølgelig trekke fra alle mindreårige, men tallet er fortsatt høyt. Og dersom så lite som 5-10% som har prøvd er for legalisering, skal jeg faen meg ta å shave rævskjegget mitt! 65 % i dagbladets siste avstemning var for legalisering, så tror ikke det er mangel på folk som er mot dagens lovgivning. Det gjelder bare å omvende resten av de hardbarka "narkotikaforkjemperene" som tror at kriminalisering er veien å gå, og fjerne fordommer hos folk som Krister Falck, som omtaler alle som bruker narkotika som søppel...


Selvsagt er det ingen automatikk i at alle som prøver cannabis er enige i resten av et potensielt parti sitt partiprogram. Men som Viktor Torvik sier, så strekker alle partiene seg så langt mot midten de kan for å vinne, så løsningen er vel å stifte et parti som... ja, heller mot midten? De fleste partiene i Norge er faktisk jævlig enige om mange saker (FRP-SV er jo dog litt unna hverandre:P), så er nok ikke vanskelig å få sympati blant velgerene med et tjah-til-alt-parti med blant annet cannabisregulering som hjertesak. Jeg vet ikke hvor Torvik har tenkt seg politisk med partiet.....

Hehe, ja godt at majoriteten av det norske samfunn er så dype og komplekse og innsiktsfulle at de innser at statlig nedregulering av helseskadelige substanser er veien å gå! xD