View Single Post
Jeg var i akkurat samme situasjon som deg. Betalte også noe i samme prisklasse. Bilen var STRØKEN på bildene og sto ingenting negativt om bilen. Da jeg dro for å se på den og prøvekjørte, var jeg sløv og testet ikke bilen skikkelig. Han lot f.eks. være å nevne at dørhandtaket på bakdøra var løst og datt av hele tiden, takluken fungerte ikke, feil i anlegget så bassen skrudde seg av hele tiden, varmeapparatet funket ikke skikkelig osv. I tillegg til dette, oppdaget jeg en alvorlig feil i drivverket (drivknute eller nav) som var en veldig dyr affære. Bortimot 10-15k. Jeg ble regelrett forbanna og skrev på sms til han at han hadde valget mellom å refundere 10k ellers hever jeg kjøpet og leverer bilen tilbake og får alle pengene tilbake. Tror ikke han hadde så mye peiling på hvilke rettigheter han som selger hadde, for han ble redd og ga tilbake 6000kr, noe han egentlig ikke hadde trengt, da det var min oppgave å undersøke bilen når jeg så den.

Når man kjøper bil privat, bør man være VELDIG nøye når man ser på den og prøvekjører den. Neste gang jeg kjøper bil, skal jeg låne bilen i ett par dager og teste den helt ut før jeg leverer penga ifra meg.