View Single Post
Sitat av Vargas Vis innlegg
Selvsagt, en avhengighet er potensielt ødeleggende for den det angår og de pårørende, det gjelder uansett om det er heroin-, alkohol-, amfetamin-, mat-, gambling- eller eller cannabisavhengighet. Jeg nekter ikke for at det er mulig å bli avhengig av cannabis, jeg har bare spurt etter studier som utvetydig viser hvordan cannabis gjennom dopaminerge signalveier kan føre til avhengighet og/eller psykoser, da jeg tydeligvis ikke har vært kompetent nok til å finnne slike selv.

Ja, det ble mye antakelser om deg, noe som er uheldig, og jeg beklager dersom du fant det støtende. Men: Du har tydeligvis eksperimentert med flere typer rusmidler (jeg dømmer ingen, har vært der selv), og derfor kan en ikke være sikker på om det er cannabis, eller heroin som har skadet hjernen din mest. Men igjen, dette blir bare spekuleringer. Dersom en skal evaluere hvordan cannabis påvirker hjernen, spesielt dopaminerge signalveier, MÅ man ha deltakere i et studie som KUN bruker cannabis. Da kan man evaluere de isolerte effektene. Nytter ikke å med deltakere som bruker andre rusmidler, inkludert alkohol og nikotin..
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt hasj abstinenser flere ganger nå, mange av røyke oppholdene var utelukkende bestående av kun hasj og alkohol. Samme greia hver gang. Bare av forskjellige grader. Første gangen husker jeg som verst. Kanksje fordi jeg var yngre og intolerant, eller overdrev en viss type cannabis.

Jeg synes fysiske bevis som jeg kan snakke med og dele opplevelser med er mer verdt, enn ett papir med en undersøkelse. Selvfølgelig dere kan jo ikke trekke konklusjoner fra hva jeg skriver og mener. Men det kan jeg, så det gjør jeg. Jeg er sikker på at det er masser av studier rundt neurologi og cannabis der ute. Jeg er litt for trøtt nå. Be my guest!