View Single Post
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Har du tillatelse fra NORMAL og UHN til å bruke logoene deres? Det tviler jeg på. UHN har ikke tatt standpunkt til legalisering, kun avkriminalisering, og jeg tviler på at UHN (som jeg forresten er medlem av) vil assosieres med stonertullingene i NORMAL. Håper for din og UHN sin skyld at du ikke har hengt opp disse plakatene ennå. Jeg fraråder alle å henge opp denne plakaten.

Den midterste logoen er også helt irrelevant. Det er snakk om legalisering av cannabis som rusmiddel, og ikke til bruk som medisin, tekstiler, mat og brennstoff. Det er en helt annen debatt som ikke har noe med denne å gjøre.

Så kommer vi til argumentene dine. Som Afasar sier så er argumentet om at alkohol er et farligere rusmiddel helt uinteressant. Det som er interessant er at ved en legalisering kan staten regulere salget og alle fordelene som kommer med det. I tillegg er det viktig å få med at dagens marijuanasalg er en vanvittig inntektskilde for kriminelle miljøer og at en legalisering vil være et spark i ballene på disse miljøene. Politiet kan heller bruke ressurser på å gå etter disse kriminelle miljøene i stedet for å bøtelegge de som tar seg en joint.



Det argumentet slår kanskje an hos en anarkist eller libertarianer. Ikke hos majoriteten av befolkningen som stemmer Ap, H, FrP og de andre store partiene.

Forøvrig så er jeg enig med luni. Misbruk av alkohol og bruk av cannabis kan ikke sammenlignes; det er rett og slett urettferdig.

Antonald sin plakat falt i smak. KP!

Innlegg nr. 1000!
Vis hele sitatet...
Har ikke tillatelse, og det var mer ment som et utkast en noe annet, da designet ikke var av den ypperste kvaliteten. Står det noe om _legalisering_ i plakaten? Nei, det står bare at det er rart det er ulovlig, men nok om det. Har såvidt fått lagret filen, så har hverken skrevet ut, eller hengt opp noe som helst Hadde uansett ikke hengt opp plakater med logoer til organisasjoner som jeg ikke hadde avklart noe med. Greit, jeg er kanskje kort-tenkt, men det finnes da grenser. Om andre har fått printet ut og hengt opp plakaten, får jeg bare isåmåte beklage.

Vel, skal man først legalisere/regulere/avkriminalisere det som rusmiddel, hvorfor ikke som nyttestoff, også? Hadde du fått sjansen til å ha en plante som kunne gitt alt dette, hadde du vel ikke bare tatt frukten? Du ville vel brukt den for det den var god for. Men greit, denne tråden ligger under rusmiddelforumet, så den er kanskje noe irrelevant. På samme måte som det hadde vært irrelevant å diskutere bruk av appelsintrær i bygging av hus i et frukt-forum.

På neste punkt må jeg si meg helt enig, og har egentlig ingenting annet å forsvare "argumentene" mine med, enn at det var mangel på fantasi. (KP for gode argumenter, forresten)


Vel, så er jeg jo Venstremann, da. Har hvertfall stor sans for Unge Venstre, og deres politikk.

Får vel bare avslutte med en liten gratulasjon for ditt 1000. innlegg, grattis!

Sitat av Psytrip Vis innlegg
Syntest den var helt genial jeg. Føler den vil treffe rett hjem hos ganske mange konservative personer. En familiefar i 40årene hadde nok heller foretrukket at sønnene eller dattrene satt hjemme og slappet av med en rullings enn å havne i en grøft i grisefylla.
Vis hele sitatet...
Var litt det jeg tenkte på da jeg lagde den tror jeg. Vi har nok samme tankegang, men ser ikke ut til at den er forenelig med resten av bruket