View Single Post
Sitat av SSThunder Vis innlegg
1) Du spurte da vitterligen om det var et argument mot homofili, og jeg svarte. Så ja, du trenger litt mer oppklaring.
Vis hele sitatet...
Ok, jeg ordla meg kanskje dårlig. Jeg burde spurt "er det et argument for at homofile ikke skal ha de samme rettighetene som andre?". Det var tross alt følgende sitat du kommenterte til:
Slik jeg ser det er det common sense at homofile skal behandles akkurat som alle andre.
Vis hele sitatet...
Sitat av SSThunder Vis innlegg
Det virker som om du skyver bort alt du ikke ønsker å innse, og desperat prøver å få verden til å virke som et problemfritt sted hvor man så snart man møter motgang bare kan skubbe problemene under teppet og late som ingenting for da forsvinner de av seg selv. Jeg forsøker å komme med et bilde av realiteten, ikke et ideal som du har skapt.
Vis hele sitatet...
Dette handler ikke om at jeg maler et ideelt bilde av en utopisk verden. Jeg sier bare at 1) det at det forekommer mobbing og urettferdigheter i verden vi lever i ikke er et argument for å fortsette å bære på grunnløse fordommer og at 2)det er ikke et argument for å nekte homofile å adoptere eller på annen måte få barn.

Har vi misforstått hverandre hele veien, eller er du faktisk uenig i disse to påstandene?