View Single Post
Sitat av Mith Vis innlegg
Det med mobbing er ikke noe argument. Hvem faen er du som er så kynisk at du legger skylda på mobbeofferet og hvorfor i alle dager skal vi høre på deg?
Når det er sagt så fatter jeg heller ikke at noen kan være så usikre på sin egen manndom at de ikke engang tåler å se andre menn kysse eller gå i skjørt. Da er det noe riv ruskende galt og jeg er jaggu meg glad de aller aller fleste tar sterk avstand fra slike mørkemenn.
Vis hele sitatet...

Sitat av Glsen rapporten
Nearly a quarter (23%) of students felt unsafe around other students at school due to others’ negative attitudes toward people with LGBT parents.

42% of students said they had been verbally harassed at school in the past year because their parents were LGBT. Over a third (37%) of students reported that they had been verbally harassed because of their actual or perceived sexual orientation and nearly a third had experienced verbal harassment because of the way in which they expressed their gender (32%).

Nearly a quarter (22%) of students said that a teacher, principal or other school staff person had discouraged them from talking about their family at school, and more than a third (36%) had felt that school personnel did not acknowledge their LGBT family (e.g., not permitting one parent to sign a student’s form because s/he was not the legal parent/guardian). Furthermore, 28% said they heard teachers or other school staff make negative comments about LGBT families.

"Students with lesbian, gay, bisexual and/or transgender parents face isolation, invisibility and alienation due to harassment, name-calling and bullying in their schools," said COLAGE Executive Director Beth Teper, who has a lesbian mother. "On behalf of the millions of people who have one or more LGBT parents, COLAGE urges students, schools and communities to learn about this important issue as the first step in building safe school environments for all. We also applaud youth with LGBT parents who act as educators and leaders every day when they navigate often unwelcoming schools."
Vis hele sitatet...
Alle faktorer spiller en rolle i det store bildet, og jeg ser tydelig at du føler deg tråkket på tærne.
Når sa jeg at jeg ikke tåler å se 2 menn kysse? Jeg sa eksplisitt de som oppfører seg ekstremt femine, slik som Jan Thomas, er noe jeg reagerer på.

Sitat av felix_poker
Min egen egoisme? Jeg er ikke homofil, og tjener ingen ting på at homofile adopterer barn. Dette har ingen ting med egoisme å gjøre
Vis hele sitatet...
Prater her om de homofile foreldrene som absolutt skal ha barn, ikke deg.
Det blir litt som den ~65 år gamle damen jeg så på tv'en for ikke så lenge siden som absolutt ønsket seg et barn. Hvor det selvsagt lar seg gjøre, men her kom da temaet opp egoisme(folk hadde sendt inn sin mening) og om hvordan barnet ville få det i oppveksten.
Eksempel fra den debatten var; Det er egoistisk mtp. at den ungen vil kunne få problemer i sin barndom, og det er ikke noe gøy å miste moren sin når man er 10-15 år gammel, og evt. mobbing det barnet vil kunne oppleve på skolen.
Man kan ikke dra en linje mellom noe man VET at troligen vil skje, og det med at ett barn har mistet en av foreldrene sine i en ulykke(eller annen grunn), da det er utenfor en persons kontroll.
Så jo Mith, mobbing er et argument per dags dato. Men jeg er også klar over at det er et argument som med tiden vil forsvinne da det blir mer aksept.

Sitat av felix_poker
Hva så? Damer er jo også så "anti-mann" som det kan bli. Blir du kvalm av damer?
Vis hele sitatet...
De er ikke testeronbomber slik menn er(xy kromoson), sammenligning holder ikke mål.

Sitat av Keyser Söze
Det samme gjelder homofile. En skal ikke mobbe homofile, det er alle forhåpentligvis enige i. At BARN av homofile blir mobbet, er jo i aller høyeste grad å anerkjenne denne mobbingen. Det er ikke barnet, eller foreldrene sin feil, det er mobberne. Det er DE som mobber, det er foreldrene til mobberne som har feilet. Å legge skylden på offeret, eller dets foreldre, er ikke et argument, det er å sympatisere med mobberne. Og da er en ganske nær å mobbe selv.
Vis hele sitatet...
Nei, har aldri sagt at man skal mobbe homofile barn/barn av homofile.
Å se et hus som står og brenner for så å si nei det brenner ikke, gjør dermed ikke at det slutter å brenne. Det er aktuelt, og det skjer. Her igjen kommer det med at aksepten blir større som tiden går, men per dags dato er det fremdeles et tema omså du liker det eller ikke.
Man må selvsagt ta tak i slangen med vann og prøve å fikse det, mobbing er ikke bra, uansett grunn.
Og ang. det med homofile foreldre, det finnes homofile par utenfor Norge også, og de er like homofile som de i Norge. Så at du synes at det ikke er noe KJEMPEtema her kan godt være,(selv har jeg sett homofile barn blitt mobbet grovt), og det er faktisk et problem flere plasser i verdenen.

Man aksepterer jo mer og mer som tiden går, dette er ikke nyheter. Det er utallige ting som vi idag har aksept for som man for 100 år siden ALDRI ville drømt om.

Sitat av felix_poker
Det er utrolig mange ting som kan gjøre at et barn blir mobbet. Et rart navn, rare foreldre (ikke nødvendigvis feminine fjasemenn, men alle slags raringer), overvekt eller andre former for annerledes utseende. Rødt hår og fregner, talefeil, reggis, briller og umoderne klær. Skal vi forby og fordømme alle disse tingen, bare fordi de kan lede til mobbing?
Vis hele sitatet...
Det er ikke deres valg, de er født slik og det hadde de nada kontroll over. Så det blir for usaklig. Ja homofile er "født" slik, men det er faktisk et VALG de gjør når de velger å bli foreldre, det er ikke sånn at 2 homofile plutselig oopps fikk en baby.