View Single Post
Sitat av pinnsvinet Vis innlegg
Desverre er faktisk mobbing en ting man må ha med i vurderingen, jo. Det handler ikke om å legge skylden på mobbeofferet, der tror jeg du har misforstått, men om at ved å ha homofile foreldre så har du enten du liker det eller ikke verdens største blink på deg. Jeg er forøvrig enig i at man ikke kan etterkomme mobbere, men å late som om mobbing av disse eventuelle ungene ikke vil eksistere blir litt naivt. Men akkurat den debatten tror jeg foreldrene må ta, da det tross alt vil bli deres ansvar.
Vis hele sitatet...
Nei, mobbing er ingenting man skal ta hensyn til. Det er ikke hverken homofiles eller adopterte barn sin skyld og/eller ansvar at det finnes foreldre som fortsatt lærer bort slike holdninger. Det er helt urimelig å nekte barn foreldre bare fordi de kan bli mobbet. Hva da med feite barn eller barn med rødt hår? Skal de farge håret og operere seg, bare fordi de kan bli mobbet? Det er som sagt helt urimelige krav å stille.

Når det er sagt så mobber man for mye rart, men det den forskningen jeg har sett viser at foreldre ikke er noe yndet tema blant mobberne. Barn tenker ikke på samme måte som voksne og legger heller ikke vekt på de samme tingene, så det at man automatisk blir noen målskive hvis man har foreldre av samme kjønn er ikke sant.
http://kilden.forskningsradet.no/c17...html?tid=24280