View Single Post
Sitat av Synderen Vis innlegg
Norge er heldigvis ikke på det stadiet ennå.
Vis hele sitatet...
Som crew på dette forumet må jeg nok si at du tar litt feil. Til alt hell for de aller fleste andre her, responsen vår er stort sett så rask at du ikke legger merke til det.

Dette kommer likevel mest an på hvor personlig kjent man er med en person. Da kan språket fort falle en del mentale hakk. Det merker jeg selv med jevnaldrene og folk som er både ti og tyve år eldre enn meg, og dette har ikke noe med nasjonalitet å gjøre. Dette er ikke det eneste forumet jeg er på, og eksempelvis ett, som mest handler om data, men også ispedd litt andre kategorier, der språket er engelsk, er alt på et lettlest og profesjonell engelsk, ispedd noe intern humor basert på feilstavinger. Det kan ha noe med at de fleste der ikke kan fordra å måtte lese dårlig engelsk, de får nok av det i jobbsammenheng. Gjennomsnittsalderen der virker til å være nærmere 30. Til gjengjeld er vi skjult bak nick, og vi vet ikke mer om hverandre enn det vi har fortalt.

Et annet forum som omhandler mest spill og slikt (klan som jeg ikke tilhører), der alderen på folkene stort sett er det samme som på det datatekniske engelske forumet, der er derimot språkdrakten horribel. Det virker som om de skriver rett som de snakker, og ikke legger inn verken store bokstaver, punktum eller komma. De aller fleste der kjenner hverandre personlig, eller har snakket med hverandre over teamspeak etc over lengre tid.