View Single Post
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cannaman Vis innlegg
selvsagt,a planet to it self..

Men det er fremdeles ett stoff som bedøver nervesystemet som benzoer gjør,en genial angst medisin,jeg blir liksom mer klar i hue i forhold til benzoer,det er det geniale..snakker bedre for meg,det treffer deg i magen/brystet isteden for i hodet på en måte..mega tolmidighet,avslappenhet..blir litt små irritabel når det er på vei ut etter ett parr tre timer og MEGA trøtt om kvelden,men sover ikke så bra hele natta fordet.
Vis hele sitatet...
Opioder og benzodiazepiner fungerer begge på sentralnervesystemet ja, men opioder har en analgetisk (smertestillende) virkning ingen benzodiazepiner har, og dette er for så vidt det opioder skal brukes til. Alle legemidler som endrer persepsjon, adferd, følelser etc virker på sentralnervesystemet og kalles psykotrope stoffer. Dette betyr ikke at vi slår opioder, benzodiazepiner, antipsykotika, antieleptika, psykoleptika osv under en kam og sier at de alle virker bedøvende på sentralnervesystemet. Når de alle brukes forskjellig.

Sitat av Cannaman Vis innlegg
selv om det ikke er "riktig"å bruke det mot angst i folge legene
Vis hele sitatet...
Du kan ikke bruke Imovane mot angst, dette av beviste kjemiske grunner som jeg har prata nok om i andre tråder hvis du søker. Hvis du får prøvd et skikkelig benzodiazepin, i riktig dose for deg i riktig situasjon skal du se at det har en god angst-dempende virkning. Men det er klart at du er rimelig imun hvis du har misbrukt det en del.

Hvis legemiddlelindustrien hadde godkjent opioder til bruk mot angst, hadde de ikke tjent like mye penger på benzodiazepiner Dette er også noe av grunnen til at ting er som de er.