View Single Post
Sitat av Up Vis innlegg
De rørene er veldig store. Gjør heller noe slikt: Rull en post-it lapp rundt en blyant eller noe. Så taper du på med kraftpapir og trelim. Dette gjøres enkelt. Du har flere lange strimler som er akkurat like breie som pot-it lappen. Så bare tar du en malerkost og smører det utover en av strimlene, så ruller du den stramt på. Gjør dette til du har et rør på kanskje 2 mm(burde holde for en med såpass liten ID). Da når det har tørket har du et solid og hardt lite rør. Finn en stabil måte å plugge det på, og voila. Forøvrig vil jeg anbefale deg å kjøpe papprør og plugger fra www.pyrocreations.com.
Vis hele sitatet...
For litt mindre rør kan en bruke ark dra en deltablokk. Jeg bruker 2 stk rullet rundt en blyant, limt og plugget med smeltelim. Jeg liker ikke smell uten effekt generellt, men jeg fikk sjokk av hvor høyt de smalt! Ikke mye flash i de heller! Bruker de for det meste i små saluttbatterier, planlegger et 100 skudds til nyttår og noen enkeltskudd.

Og vet du hva? Hvis du virkerlig gidder å samle opp tomflasker for å blåse dem hil himmels, vel da.... ... Syns å lage 100 papirrør på en dag og fylle dem på en time og sette i lunte og plugge toppen høres litt enklere ut enn å gjøre det med tomflasker!

I tillegg er de små nok og ikke spesielt farlige (utenom om en holder de!) så en kan bruke de de fleste plasser, istedet for plastsplintrer som fyker over alt!

Og jeg trodde dette forumet hadde gått over til mer seriøse ting, og så blåser en liv i slike gamle og uforsvarlige tråder... (måtte bare få blåse ut litt irritasjon over slike tråder generellt)
Sist endret av Pyrotecnican; 10. august 2010 kl. 13:13.