View Single Post
Jeg visste neimen ikke hvor denne tråden kunne passe, men dere som driver mer pyro har vel greie på dette antar jeg. Og her diskuterer man alt som ikke er pyro men er relatert, hvis det er feil sted for crew være snille og flytte på den.

Til poenget, jeg har en sånn gammel gassmaske som jeg er veldig glad i Selve maska er amerikansk fra 1960, og filteret (som er skrudd av maska) er av norsk opprinnelse fra 1939. Det hender jeg driver med litt forskjellig tjall som jeg skulle hatt gassmaske til, og jeg gidder ikke kjøpe meg en ny.

"Glasset" (som jeg tror er en type plast) man skal se gjennom er utrolig skittent, det har blitt gult med tiden. Hva slags møkk og drit som sitter på vet jeg ikke. Jeg har prøvd å fjerne det med varmt vann og forskjellige såper, men det går altså ikke bort. Er det noe annet jeg kan bruke? Noe fettløsende? Jeg tør ikke prøve diverse kjemikalier uten å vite at det ikke etser opp eller ødelegger maska på noen måte.

Bare se på bilde 3 hvor uklart det er å se gjennom, på plata som ligger litt utenfor maska og litt innenfor glasset.
Sist endret av Totskalle; 3. august 2010 kl. 13:02.