View Single Post
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Det som er enda litt mer ironisk, er jo at det da vil gå ut over de som kun spiller en gang i blant på hobbybasis, og ikke de spillegale som jo er de man prøver å hjelpe. Det er jo gjerne de som gidder å finne veien rundt systemet.
Vis hele sitatet...
Dagens hobbyspillere er morgendagens spilleavhengige. Dermed kunne den hatt nytteverdi på forebyggende grunnlag. Jeg skriver "kunne hatt" fordi det fortsatt ikke er noenting som forbyr deg og meg å spille fra oss hus og hjem så lenge vi gjør det hos Norsk Tipping. Det virker ganske klart at denne loven er satt i kraft kun for å sørge for at de pengene som tidligere har gått til utenlandske selskaper nå skal finne veien tilbake til statskassa via NT, og ikke for å hjelpe spilleavhengige med noe som helst.

For meg som kun spiller for småpenger en gang i blant (såkalt "hobbyspiller") ville dette uansett vært et irritasjonsmoment, men så meningsløs som den loven viste seg å være så mister jeg bare all tiltro til de som skal styre dette landet. Nå - noen uker senere, har uansett de fleste spillselskaper tilpasset seg og man kan bruke visa kortet som før. Til pass for deg, Trond jævla Giske!