View Single Post
Er det noe jeg elsker her i verden, så er det Apple. Det har svært lite med det faktum at det er det største selskapet innenfor mobile gadgets (henviser til apples egne tall), men rett og slett det at det funker så utrolig bra. Gjennom alle produktene ser man en jevn strøm perfeksjonisme. Både software og hardware er innenfor den beskrivelsen. Materialene Apples produkter er laget av, er så godt som perfekt til å definere dem soms elskap. Sinn-Sykt-Stilig. (Litt dumt med riper i bakpanelene på produktene, men alle duppeditter får riper).

Personlig føler jeg meg ikke handikappet av alle restriksjonene Apple har lagt inn i systemet sitt. Tvert i mot føler jeg meg beskyttet og sikker, så alt jeg foretar meg på Apple produkter vet jeg ikke gir meg malware. Selv om jeg skulle ønske at de kunne være litt lettere på adult-innhold i App Store.

Den superbe kombinasjonen av design og brukervennlighet, gjør at jeg holder meg til iPhone helt til det finnes noe bedre, hvilket sannsynligvis ikke vil intreffe så lenge Apple har de økonomiske fordelene de har i dag.

Jeg må si at jeg er en person som lett påvirkes av pressens slue knep. Når de skriver nedlatende om Apple, tar jeg det på en måte personlig, samtidig som jeg blir litt skuffet over Apple, for det pressen skriver er jo oftest sant. Som antenne-problemet med iPhone 4.

Jeg ble fortvilet over at de kunne overse en så grov feil, og hvordan de kan forsvare seg med at det er et nytt design (som ikke funker?) og at man får et gratis deksel(?). Etter pressens ord å dømme er Apples nye design et par steg bak andre mobiler, med tanke på mottakingen av mobilsignal (slik jeg oppfattet det da jeg leste Gizmodo o.l.) MEN når jeg begynte å se litt på egen hånd, skjønte jeg jo at etter iOS 4.0.1 (signalsøyle-korrigeringen) så er signalstyrke-forhåndsvisningen mye riktigere i forhold til det faktiske signalet, og da er iPhone 4 sin mottakerstyrke bedre enn veldig mange andre mobiler. Jeg tror ikke Apple feilet på denne designen, men at de uheldigvis har ett meget sensitivt område som forårsaker dårligere signalstyrke ved enkel berøring, og at likevel er signalet bedre enn på andre mobiler.

Som oppsummering må jeg bare sitere en forumbruker fra et annet forum, som sa at "teknologi-industrien hadde ikke vært der de er i dag, hadde det ikke vært for Apple" noe han har helt rett i. Alle har opp-og-nedturer. Apple har hatt en nedtur nå de siste ukene, men nå ser det ut til at "antennagate" ikke er så interessant lenger. Da kan Apple fokusere på å hjelpe kundene, ikke forsvare seg i media. OG husk: Det er i motbakke at det går oppover.