View Single Post
Gammel tråd, men samma det!

Er det ikke en menneskerett å få gjøre med sin egen kropp som man vil?
Jeg synes helt ærlig at det er ganske fornærmende at jeg skal bli kriminell av å gjøre noe med meg selv som på ingen måte går utover andre.
Når jeg sitter med 2-3 venner og røyker er det jo ikke en gang noen andre som vet at vi gjør det!

Det finnes ingen offer for denne kriminaliteten bortsett fra brukeren som risikerer å få bot/fengselsstraff.

Men siden tråden egentlig handler om hvor skadelig Cannabis er (jeg hater ordet hasj for det er det knyttet så mye negativt til, og det er jo ikke en gang den typen cannabis de fleste bruker), kan jeg vel si min mening om det og:
Det at man blir satt i fengsel og straffet for bruk er MYE mer skadelig enn det å bruke cannabis.
CannabisMISBRUKERE er forøvrig ikke representativt for hvor skadelig det er å bruke dette stoffet.
Hvis man vil vite hvor mye det skader kroppen sin å drikke seg drita en dag i uka sammenligner man seg vel ikke med alkoholikere som drikker seg drita HVER dag?
Hvis man vil vite hvor skadelig det er å spise på Mc Donald's en dag i uka sammenligner man seg heller ikke med feite amerikanere som spiser alle måltidene sine der hver dag!


ALT MED MODERASJON!
Dette er noe ALLE bør tenkte på i ALLE aspekter av livet sitt.
Hvorfor skal vi ikke klare det med rusmidler og?
Jeg er av den oppfatning at hvis alle hadde blitt godt opplært i hva stoffene gjør med deg, og hva de kan brukes til, så hadde folk flest klart seg helt utmerket. Misbrukere får man enten det blir legalisert eller ikke!
Sist endret av harald25; 25. juli 2010 kl. 17:20.