View Single Post
Sitat av Fun Vis innlegg
Dette er veldig interessant. Jeg har lurt litt på dette. Hvis man ser på bivirkningene til cannabis, står jo noia som et av punktene. Men gjelder dette bare i dagens samfunn? Eller gjelder det også i primitive eldre samfunn hvor cannabis var vanlig for alle å bruke?
Vis hele sitatet...
Jeg er overbevisst om at den angsten/frykten man kan få av cannabis, helt klart er relatert til samfunnets generelle mening om cannabis/ narkotikabruk. Det går nok lit dypere enn jeg klarer å forklare..Men for å si det så enkelt som jeg klarer..

Et menneskesinn har veldig ofte et ego og en bevissthet, jeg vil tro de fleste mennesker identifiserer seg med sitt ego, mens jeg ser på ego som en "bivirkning" av menneskets utvikling.. Ego er ikke noe jeg tror er nødvendig, og hvertfall ikke i den skalaen den utøves i dag.. Om man tenker seg hvor mange ting som faktisk har påvirket livet sitt, kan man bli overrasket.. Jeg mener, hvorfor skal du eller jeg ha rett? Det er slik at egoet kan vokse og sette seg enda sterkere i sinnet..

Får om jeg har rett så må noen andre ha feil? Vel jeg tror på en annen måte å forholde seg til verden..Jeg tror alle kan gjøre som de vil, ja så lenge man ikke skader andre levende vesener.. At det er rett for meg, betyr nødvendigvis ikke at noen må ha feil, for det er mange forskjellige måter å gjøre gode og kjærlighetsrelateret handlinger på..

Det jeg snakker om er for de som lever sitt liv i undergrunnen, så om du ikke har opplevd dette stedet vil det kanskje være vanskelig å forstå hva jeg snakker om. Kanskje fordi de fleste mennesker er blindet av sine sanser, ja rett å slett så tilslørt at de aldri finner undergrunnen..men jeg garanterer dere: Undergrunnen er der rett foran øynene på oss!

Men dette er jo bare en persons mening, så vet vel jeg=) FRED

Sitat av onoffon Vis innlegg
Nei angst er en vanlig bivirkning av cannabis, det har ingenting med samfunnet å gjøre.
Vis hele sitatet...
Jeg garanterer deg at dette gjelder ikke meg, jeg har røykt endel og jeg kan love deg at i begynnelsen var det mye mindre/ingen noia når jeg tok trekk etter 00:00 i forhold til å ta trekk 13:00...Om cannabis hadde vært det som ga meg noia, ville jeg ikke da ha samme noia?

Hva om det faktisk er slik at cannabis gir deg det du fortjener? Jeg har uttallige ganger opplevd forskjellig angst etter hvordan jeg har levd livet mitt, jeg mener om jeg har mange telefoner jeg skulle tatt, eller jeg har vært "slem" mot noe - ja i forhold til min egen etikk - vil jeg helt klart føle meg mer bedreten/angstfull enn om det jeg gjorde før jeg tok meg trekk var å hjelpe naboen å male huset..

Jeg er overbevisst om at - for meg - handler det meg angst/noia/dårlig følelse under cannabisrus, faktisk bare et hjelpemiddel for å fortelle deg om du lever etter din egen etikk eller ikke, den kan også endre din etikk..

FRED