Tråd: Lære Java
View Single Post
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Vet ikke helt om dette går ann, eller om det blir veldig vanskelig? Iallefall så har jeg tenkt å starte med bilde delen, fordi jeg tenker at den blir nok lettest.

Takker for all hjelp
Vis hele sitatet...
Et prosjekt som dette er ikke noe du bare mekker ihop på en litt slækk tirsdagskveld - hvertfall ikke hvis du er fersk med Java som jeg antar du er. Da er det ingen snarveier rundt det å lære fra scratch. I så fall vil jeg anbefale deg å følge undervisningsopplegget fra HiO sine hjemmesider: Elementær Java 1 og 2. Når det er gjort (om et års tid) er du klar for å starte på Media Manageren.

Til dette prosjektet spesifikt trenger du litt generelle kunnskaper om GUI APIet Swing (det får du i kurs 2 fra HiO). Av komponenter derfra det umiddelbart ser ut som du kan få brukt for kan jeg nevne JFrame, JPanel, JList eller JTable, JTabbedPane og en LayoutManager. Les deg også opp på hvordan du selv kan definere hvordan komponenter tegnes. Hvis du skal spille av musikk og video direkte fra applikasjonen vil du også trenge Java Media Framework (JMF). Lykke til