View Single Post
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Punkt 2 kan du stryke. Vi er dyr, men så mye mer avanserte som vi er på de fleste måter så blir en sammenlikning ganske rart.
Vis hele sitatet...
Mer avanserte på de fleste måter? Vi har én eneste egenskap som skiller seg positivt ut, eller er mer avansert om du vil, og det er intellektet. Når det kommer til alt annet forbigås vi av de fleste dyrerarter. Styrke, smidighet, hastighet, syn, hørsel, luktesans, smakssans, følesans osv. Du vet vel dette selv?

Sitat av Totskalle
Punkt 1, ja nettop, men vi mennesker blir påvirket, forskjell fra dyr.
Vis hele sitatet...
Nettopp, og det viser at homoseksualitet oppstår uavhengig av kulturell påvirkning. Ganske enkelt.

Sitat av Totskalle
Punkt 3, dette grenser til punkt 2.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte? Jeg gjentar meg selv: Du sier du tar avgjørelser for hvorvidt noe stemmer ut fra egen erfaring, men ettersom du ikke har erfaring med legningsskifte, hvordan kan du da avgjøre hvorvidt dette stemmer? Du argumenterer ikke en gang sammenhengende.

Sitat av Totskalle
Jeg tenker på der du sier at leoparder skilles fra andre dyr ved at de er super-raske. Det er en fysisk egenskap, homofili er ikke fysisk.
Vis hele sitatet...
Faller du litt lett av? Hastigheten til leoparder ble brukt for å illustrere at vi ikke er den eneste rasen som har en egenskap som er mest utviklet av sin type i dyreriket. Dessuten vet du ingenting om hvorvidt homofili er "fysisk", eller biologisk, betinget.

Sitat av Totskalle
Jeg sa dte jag sa. Du spør om det samme på nytt, les svaret mitt en gang til. Jeg er fullt klar over at forskningen du tror på viser i motsatt retning, men jeg er ikke enig med den forskningen.
Vis hele sitatet...
Og den avgjørelsen har du tydeligvis tatt ene og alene på grunnlag av din manglende erfaring rundt dette. Du bør ha noe litt mer håndfast å komme med, hvis ikke blir det bare tøv.

Sitat av Totskalle
IQ er et dritteksempel. IQ tester er basert på individuell kunnskap. Hvis man vil øke sin IQ så er det også mulig, ved å drive hjernetrim. Mattematikk f.eks.
Vis hele sitatet...
Nei, IQ-tester er ikke basert på kunnskap. Hele poenget med en IQ-test er at den ikke skal basere seg på kunnskap overhode. Å øke sin IQ i særlig grad er ikke ansett som å være mulig, men man kan til en viss grad lære seg å bruke den intelligensen man har, og på den måten gjøre det marginalt bedre på en test.

Poenget består, IQ er tydeligvis noe du mener er en psykisk egenskap, og denne lar seg ikke endre med viljen. I tillegg bør det presiseres igjen at du ikke har den fjerneste aning om hvorvidt homofili er rent psykisk eller biologisk.

Sitat av Totskalle
Det å skjule den homofile delen identiteten sin er nettop steget man må ta for å konvertere. Selv om det er vanskelig og "farlig" som du beskriver det så er det fortsatt mulig.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det forskningen tilsier at det ikke er. Og du har absolutt ingenting å backe opp påstandene dine med. Ting blir ikke mer riktig av at du synes det.

Alt dette her er egentlig litt på siden. For det viktigste av alt er ikke hvorvidt det er mulig å endre eller ikke. Det viktigste spørsmålet er: hvorfor i svarte svingende skulle den homofile delen av befolkningen over hele verden slutte å være homofile bare fordi du, i all din særs lite reflekterte prepubertalitet, synes det er ekkelt? Det er helt og holdent ditt problem, og du burde innse dette og holde deg for god for den type drittslenging.