View Single Post
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Først og fremst så kalte jeg deg aldri trangsynt. Og nei, man vinner ikke en diskusjon automatisk ved å slenge inn ordet trangsynt. Men om man kan bygge det opp med logiske og forståelige argumenter så er det bare rimelig at man skal få lov til å bruke det om personer man finner trangsynte.

Trangsynt er lik mainstream? Hva snakker du om? Og det å være trangsynt er da aldeles ikke å ikke kunne tenke selv... Trangsynt: som har sterke fordommer, som er lite åpen for andre syn.

Selvfølgelig skal man gratulere folk som er homofile når de kommer ut av skapet. Det er jo nettopp på grunn av folk som deg at man gjør det. Å komme ut av skapet er en bragd i seg selv, fordi man tør å gå ut med noe som kan skape sterkt hat mot seg selv.
Vis hele sitatet...
Jeg vet du ikke kalte meg trangsynt, det var ikke poenget. Og jeg var ikke den første til å slenge ut det ordet, jeg var den første som ble kalt trangsynt.

Man er selvmotsigende ved å kalle noen trangsynt. Vi lever i et åpent samfunn, greit, la alle være åpne på sin jævligste måte da.

Jeg forstår det. Men hadde det vært noen grunn til å gratulere homofile hvis ingen som meg hade eksistert? Da hadde det ikke vært noe mer til det, enn at man fikk vite det på lik måte som at Knut og Kari skal gifte seg. Et slikt samfunn ønsker ikke jeg og derfor holder jeg stillinga på mine meninger.