View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
(Som spørsmål etter at jeg kom med påstanden "homoseksualitet er ikke det samme som homofili"):
Sitat av FuzzT Vis innlegg
Nett av nyskjerrighet, kva er forskjellen?
Vis hele sitatet...
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Jeg skjønte ikke helt hva denne distinksjonen skulle tilføye. Hva er det vi går glipp av om vi bruker ordene litt om hverandre?
Vis hele sitatet...
*fil = En som blir tiltrukket av noe. *seksuell = En som utfører seksuelle handlinger deretter.

Det finnes dermed heterofile som er homo- eller biseksuelle. (Masse andre kombinasjoner også).

Det er flott at vi har denne forskjellen i språket, men det er få som er klare over dem.

Derfor vil pedofile streve med et stempel de har fått av media. Her er en tråd på diskusjon.no hvor man kan spørre en pedofil. Han har allerede kommet med en hel del svar som er oppklarende for mange. Hovedpoeng: Ble født med det, akkurat som folk som er homofile, heterofile, bifile osv., og nei; selvfølgelig kan ikke dette "kureres".

Å samle inn statistikker over hvor mange som er pedofile er meget vanskelig på grunn av det sosiale stigmaet der ute. Folk flest tenker seg at alle som er pedofile (i deres øyne alltid menn) forgriper seg på barn, eller hvertfall har veldig lyst til å gjøre dette.

Har jeg formidlet forskjellen tydelig nok? Bare å spørre om det fortsatt er uklart.

(Jeg garanterer forresten ikke at min oppfatning av forskjellen stemmer helt overens med Språkrådets. Du kan sikkert google deg frem til noe mer nøyaktig)
Sitat av Skogslarve Vis innlegg
Har du kilder til dette? Jeg krever håndfaste bevis! Seeing is believing.
Vis hele sitatet...
Bevis? I religion? Nehh... Er det nok folk som tror på det, så blir det jo sant, aight? Og om det ikke blir sant, så er det fordi du ikke tror hardt nok!