View Single Post
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Poenget mitt og jeg tror de andre deler med meg var at du har en litt vel oppkonstruert situasjon, og det er kunstig at du kommer med det forbeholdet. Det er ikke vanlig i de fleste andre situasjoner å komme umiddelbart med forbehold for aksept. "Jeg aksepterer fullt ut mørkhudede, sålenge de ikke presser seg opp i trynet mitt".

Jeg tror kanskje vår tilsynelatende uenighet er litt semantisk, men ser du poenget mitt? Det er jo ikke noen forskjell mellom homofile, heterofile eller bestemødre i den grad det er uønskelig at noen av dem "trykker opp i trynet". Det er ikke noe behov for å trekke frem spesielt en av de gruppene.
Vis hele sitatet...
Eg har allereie svart at eksempla var ein anelse for urealistiske. Men no handler denne tråden om homofili. Og ja, om eg hadde funnet mørkhuda kvalmene (av ein eller annan grunn) så ville eg heller ikkje at dei skulle trykt seg opp i trynet mitt. Samme gjelder bestemødre. Men eg hadde fortsatt ikkje diskriminert dei, på same måte som eg ikkje diskriminerer homofile.


Sitat av Filosofen
Altså, du vil at homofile menn skal ta hensyn til dine følelser, men du vil ikke ta hensyn til deres? Uansett så er det ingenting i veien med å si ifra, men jeg synes du heller burde se hva du kunne gjort først. De har lov til å kysse offentlig, mens du ikke kan kreve at de skal slutte. Er det ikke bedre om du tar hensyn til dine følelser, og lar de gjøre hva enn de har lov til å gjøre, istedenfor å la det gå utover dem?
Vis hele sitatet...
Eg sa at eg vil be ein homofil mann om å vera litt diskre ut av respekt for mine følelser. Eg respekterer deira følelser og rettigheter, eg bare ber dei respektere mine på det området.