View Single Post
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
432
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
IKKE enig, gjør research på egenhånd og let deg fram til ett godt alternativ.
Når jeg skulle kjøpe meg mp3-spiller valgte jeg en cowon D2 (hørt om den kansje?) fordi lydkvaliteten er overlegen alt av Apple, Creative o.l.
Hva er en merkeøreplugg?, er det noe som er "kulere" enn andre typer? Eller snakker "velkjente produsenter av kvalitetsøreplugger"?
Merkegitar: Kommer an på, men gode gitarer blir ofte markedsført under kjente merker, selv om de aller beste er håndprodusert uten noe annet merke enn navnet på håndtverkeren.
Vis hele sitatet...

Jeg kom på at jeg på en måte burde trekke tilbake at Apple sine iPod (som forøvrig er merkeMP3spilleren min) ikke nødvendigvis er bedre en andre alternativer på lydkvalitet, noe som for seg er synd, men per mine preferanser er den veldig bra, da den har helt ok lyd, og kan skilte med en 160GB harddisk samtidig som den ikke blir altfor stor i fysisk størrelse, i motsetning til for eksempel Cowon iAudio D2 som er fysisk gigantisk, men har samme harddiskstørrelse.

Merkeøreplugg, og forsåvidt merkeklær, er per min definisjon mer noe som er av høyere kvalitet enn andre ting, og merket er kjent for nettopp dette, ikke nødvendigvis bare noe som er "in" blant fjortissene. Det er nemlig ikke merkeklær. Jeg ser mer på det som for eksempel Armani og slikt som ekte merkeklær - noe som kanskje ødelegger budskapet i denne tråden, da den ser ut til å handle om DC. Merkeøreplugg er Ultimate Ears og Shure, som er svindyrt meg også av fantastisk kvalitet - altså "velkjente produsenter av kvalitetsøreplugger".

Merkegitar blir i mine øyne litt videre begrep - av de store merkegitarene kan vi se til Martin og Taylor som ekte kvalitetsmerkegitarer. Men jeg ville også kalt en Ciluzzigitar for en merkegitar da de er håndlagde og av fantastisk kvalitet. Merkegitar til hendhold med fjortismerketrenden (om det i det hele tatt er et ord) blir vanskeligere å finne.