View Single Post
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Sitat av Powlair Vis innlegg
''The Saga of Darren Shan'' som den da heter på engelsk handler om vampyrer, og da mener jeg de tøffe vampyrene og ikke de glitrende jentevampyrene fra twilight.
Vis hele sitatet...
I sparkle!

Jeg liker rett og slett ikke vampybøker Likte dem når jeg var liten men jeg tror at etter en streng vinter er jeg vampyrmett :P Takk for at du anbefalte meg en bok

Sitat av espa Vis innlegg
Han kobinerer hele tiden historien fra en skikkelig bra gangster film, til dype filosofiske, men meget enkle på samme tid, teorier.
Anbefaler alle å lese denne!

Espen
Vis hele sitatet...
Det høres ut som en bra bok, men av alle disse bøkene som har blitt anbefalt til meg nå med skildringer og tanker med dypt innblikk i personer på bakken tror jeg ikke at en bok som handler om hvordan slummen er, er noe jeg trenger mer av Ser for meg en slags city of god type bok her. Men kanskje jeg havner over boken en gang, jeg er 19år og dette virker som enda en av disse viktige bøkene man bør lese for å forstå litt hvordan verden er utenfor oljefondet. Det var en god ide, takk for at du tok deg til med anbefalingen
Sitat av Invisible Elf Vis innlegg
Anbefaler L av Erlend Loe.
Vis hele sitatet...
Jeg finner ikke boken på nettet. Jeg fant ut litt om Erling Moe, men ingenting om "L".
Sitat av F4celess Vis innlegg
er litt mye Halo fan, så jeg har jo selvsagt lest det meste av Halo bøkene. de går under Sci-Fi sjangeren.
Vis hele sitatet...
Kan du forklare litt hva Halo går ut på? Husker at en dritings kompis av meg slo meg på et LAN fordi han så at jeg aldri hadde spilt spillet men alikvel hadde kjøpt Orange Box... Takk for at du anbefalte meg bøkene
Sitat av jarinalus Vis innlegg
Kan ærleg talt ikkje forstå at ingen har sagt Discworld-bøkene av Terry Pratchett.

Bøkene går vel innunder sjangeren Sci-fi/Fantasy/komedie og inneheld mykje satire og parodiar på politiske system, religionar, typiske eventyr og kjende karakterar.
Evt. For ein endå enklare start kan du sjå boka som film.
Vis hele sitatet...
Jeg har lest ganske mange satirer i det siste og kunne tenke meg noe annet for en forandring. Slike samfunnskritiske bøker er ikke helt i min gård, jeg kan lese dem, men da i sakprosa form. Når jeg ellers sier jeg er interessert i politikk er det heller for å lokke frem bøker som dreier seg om fremtidige apokalypser, ikke satirer. Men ellers er analysen din upåklagelig, og jeg vil veldig gjerne takke deg for at du anmelde meg Discworld bøkene
Sitat av QwertyC Vis innlegg
Alle bøkene til Dan Brown er gode.
Vis hele sitatet...
Dan Brown er lest tygd og fordøyd. Chris Ryan kommer jeg ikke til å lese bøker av, jeg har rett og slett ikke tro på at dem appellerer til meg. Men jeg takker deg for at du anbefalte meg bøkene
Sitat av Fellini Vis innlegg
Vet ikke om den har kommet opp før, men hvis du er interessert i politikk, rettere sagt samfunnskritikk

Anbefaler også Slapstick av Kurt Vonnegut for en morsom og sammfunnskritisk Sci-Fi, inneholder ganske mange artige ideer.
Vis hele sitatet...
Jeg er egentlig ikke så interessert i samfunnskritiske bøker, men jeg er politisk aktiv og leser mye sakprosa politisk. Men jeg er takknemlig for at du anbefalte meg bøkene