View Single Post
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Sitat av simen929 Vis innlegg
Hobbiten og Ringenes Herre. Ja, du har sikkert sett ringenes herre filmen, men boken har så mye mer å by på! Det er mye rart som står i boken som aldri ble vist på filmen.

Og Hobbiten er en klassiker. Tror faktisk det er en av de beste bøkene jeg har lest!
Vis hele sitatet...
Jeg tar selvkrittikk på at det ikke kommer tydelig frem i førsteposten, men jeg har altså lest alt av tolkien. Alt.

Vi snakker at jeg har studert kart, jeg kan snakke gebrokkent sindarin osv
Sitat av simen929 Vis innlegg
Alle Harry Potter bøkene er også bra. De kan være bra selv om man er litt oppi årene!
Vis hele sitatet...
Harry potter bøkene liker jeg ikke rett og slett, ikke for at jeg ville være spesiell og ikke like Harry Potter bøkene, jeg elsket de første bøkene. Men etter en stund var de ikke like morsomme lengre og dermed har det glidd ut. Merker dog at kjæresten min har Harry Potter spill og det er lettleste bøker, så kanskje jeg kan score noen poeng bare ved å lese dem igjen... Hvor mange bøker er det? Om jeg ligger på ca 5-600 standard sider hver dag, trenger jeg mer enn en uke for å lese dem?
Sitat av simen929 Vis innlegg
Leste også for en stund siden "The boy in the striped pyjamas" som er en bok som handler om en tysk familie under andre verdenskrig hvor faren er kommandant. Litt interessant historie. Det som gjør den litt spesiell er at den blir fortalt fra ett aspekt på en 9årig gutt.
Vis hele sitatet...
Hvordan er språket i boken? Hvem har skrevet boken? Like gutten det Naziene gjør? Med andre ord, orker du å utdype plottet litt? Jeg blir meget takknemlig

Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Selv leser jeg nå Den Glemte Soldat og synes den er genial. En tysk soldat fra Grossdeutschland forteller om hendelser på østfronten og hvordan han opplevde krigen.
Vis hele sitatet...
Hvordan opplevde han krigen?
Østfronten? Den var bred, hvor på østfronten?
Hvordan er den rent emosjonelt? Mister han venner i krigen? Tenker han på familien? Hvordan stiller han seg til Nazismen? Hva likte du mest med boken?

Jeg jeg spør vanskelig, og kanskje rare spørsmål, men jeg har god erfaring med å stille slike spørsmål