View Single Post
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Mer fornuftig? Kom med litt mere om hvorfor det er mere fornuftig og gjøre det, når man er ferdig med fagbrevet, man får jo mindre og mindre selvtillit på seg selv for å gjøre det da, da man får studie lån og andre saker som stopper enn fra og gjøre det.

Som gjentagelse; Man kan fortsatt få fagbrevet når man kommer hjem fra noen år ute på tur.
Vis hele sitatet...
Har ikke lyst til å leke kranglete her, men svært lite av det du sier her stemmer.

Jeg, personlig, ville ikke hatt selvtilliten, eller rett og slett baller nok til å reise ut og utforske diverse plasser i verden vår, bl.a et sted i Afrika(selvfølgelig, langt ifra alle plasser i Afrika er krigsherjet, eller korruptert av en Dr . Bango ut i bushen som smugler diamanter og herion, så unntak finnes.) i en alder av 16, og som igjen noen nevner over meg, å fullføre en læretid og VGS innebærer aldeles ikke ett behov for studielån.



kan egentlig bare komme til poenget mitt.

Forstår jeg at personer under, tja, la oss si 18 skal ut å utforske verden på egne ben, evt sammen med jevnaldrede, blir sterkt frarådet dette, evt. ikke gitt lov av foreldrer? Ja, det gjør jeg.

Ser folk "ned på" den typen mennesker? Jeg gjør i alle fall aldeles ikke det, og tviler sådan på at noen andre "ser ned på" det. Konstanterer bare at det smarteste du kan gjøre, er å ha utdanning og muligheter før det blir for sent i boks.

Er forresten stor forskjell på personer som har planer om å reise rundt i flere år, eller kanskje ett, og personer som tar en 2mnd. ferie alene som 16åring, i ett muligens smårisikabelt land.

Det jeg skriver her, er tilegnet for den langvarige versjonen.

Om du skulle gå på skole, ikke skyt meg om jeg tar feil, men noe sånt som over 3timer total reisetid ifra skole, evt arbeid, kan du søke om borteboerstipend, som skal være nok til å dekke hybelutgifter, samt legge igjen en slunt til provianter, du kan selvsagt ikke leve som en konge som borteboer og elev på en VGS, men med lønnen du har som lærling, slått sammen med ett stipend er det godt mulig å leve ungdomslivet ditt til det fulle.
Sist endret av wrigleys; 1. juni 2010 kl. 02:23.