View Single Post
Sitat av reklame Vis innlegg
Nå synest jeg du er litt inkonsekvent i formuleringene dine. Hvorfor synest du ikke pedofile skal jobbe med barn, ettersom du gir meg inntrykket av at man kan sidestille hetrofile med pedofiles kontroll på impulser? Dersom du ser problemstillingen med at pedofile skal jobbe med barn, må du vel på et eller annet plan se at pedofili er galt?
Vis hele sitatet...
Nå mener jeg ikke å svare for slashdot, men for min del kan jeg se betenkeligheter ved at pedofile får jobbe med og håndtere nakne barn. Nå har jeg ikke barn selv, men jeg kan se for meg at jeg hadde funnet det ubekvemt hvis en pedofil person skulle håndtere mitt nakne barn, akkurat som jeg ville funnet det ubekvemt hvis en mannlig heterofil lærer skulle håndtere min nakne samboer. Man kan jo sammenlikne det med at en gynekolog ikke har noen seksuelle følelser rundt sitt arbeid (som ble brukt som analogi tidligere i tråden), men denne personen har utallige år med medisinsk utdannelse og erfaring, samt en teknisk tilnærmelse og interesse. En barnehageonkel derimot, trenger plettfri vandel og evne til å skrive en jobbsøknad.

Man har jo allerede regler og normer som sørger for at mannlig skolelærere ikke normalt har tilgang til jentegarderoben og omvendt, så at det settes begrensninger også for pedofile er ikke nødvendigvis fullstendig urimelig.

Jeg har ingen fullstendig klare og bastante standpunkter hverken for eller mot at pedofile får behandle nakne barn, men finner betenkeligheter ved det, og heller nok litt mot en begrensning i slike tilfeller. At en pedofil får jobbe som lærer, eller på annen måte jobbe med barn, for eksempel, ser jeg ingen problemer ved. Og det betyr på ingen måte at jeg anser pedofili som noe "galt" slik du tenker på det. Jeg hadde heller ikke nølt et sekund med å la en av mine gamle kompiser passe mitt barn selv om han/hun skulle stått frem som pedofil.

Sitat av Reklame
Bokstavelig i tolkningen din? Derfor jeg valgte å sette "tankepoliti" i anførselstegn. Jeg snakker ikke om kriminalisering. Jeg snakker om at det skal blinke en varsellampe når noen forteller at de er forelska i din 2 år gamle datter.
Vis hele sitatet...
Da må du være mer spesifikk, da. Hva mener du med at "det skal blinke en varsellampe"? Hva skal konsekvensene være? Skal det være lov å holde det for seg selv, men få juridiske konsekvenser hvis du kun forteller hva som er et faktum? Hva er det egentlig du mener?