View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kan det ikkje? Nei ok, så la oss sidestille legning og legning. Dei aller fleste heterofile greier jo heilt utmerka å styre lystene sine. Får du erigrert penis kvar gong du går forbi ei kvinne på gata? Får du lyst til å voldta personer du ser?

Vi er utstyrt med rimelig god impulskontroll, og eg ser ikkje kvifor den skal vere vesentleg dårlegare for pedofile enn for andre? Eg ser argumenter for å unngå at dei jobber med unger, men det er et lite stykke fra det til å kalle det en sjukdom.
Vis hele sitatet...
Nå synest jeg du er litt inkonsekvent i formuleringene dine. Hvorfor synest du ikke pedofile skal jobbe med barn, ettersom du gir meg inntrykket av at man kan sidestille hetrofile med pedofiles kontroll på impulser? Dersom du ser problemstillingen med at pedofile skal jobbe med barn, må du vel på et eller annet plan se at pedofili er galt?

"Ingen kan straffes for sine tanker". Det er et godt utsagn. Men dersom man ser på seksualitet og seksuell tilfredstillelse (ref. Freud) som et mennesklig behov, vil jo en pedofil alltid strebe etter å ha sex med et barn.. Eller er jeg på feil planet nå?


Sitat av Provo Vis innlegg
Akkurat det har du ikke tenkt godt gjennom. Å kriminalisere tanker ville fått så ubegrensede konsekvenser at ingen ved sine fulle fem kan være for noe slik, så lenge de er bevisst på de uungåelige følgene. De aller fleste av oss, om ikke alle, tenker tanker som andre ville funnet både støtende og forstyrrende, og vi ville endt i kasjotten alle som én.
Vis hele sitatet...
Bokstavelig i tolkningen din? Derfor jeg valgte å sette "tankepoliti" i anførselstegn. Jeg snakker ikke om kriminalisering. Jeg snakker om at det skal blinke en varsellampe når noen forteller at de er forelska i din 2 år gamle datter.