View Single Post
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av Mullah Vis innlegg
Barn har ikke nok innsikt i tema til å selv bestemme om den pedofile skal få lov å vaske dem, så det koker ned til om de foresatte ønsker at pedofile skal ha adgang til barna deres, se dem hver dag og vaske de nakne kroppene deres.

Hvordan stiller du deg til den typen ekskludering av pedofile i barnearbeid ved hjelp av et spørsmål i jobbsøkerboksen? Synes du det er riktig at pedofile jobber med barn uavhengig av foreldrenes ønsker? Jeg er inneforstått med at ikke alle pedofile er overgripere og er ikke med det som utgangspunkt jeg spør spørsmålet mitt, så vennligst ta forbehold om det. Forestill deg også at de foresatte i dette eksempelet er like informerte.
Vis hele sitatet...
Men er det riktig å sette et likhetstegn mellom å vaske barn og å få (seksuell) utbytte hos en pedofil person? Gitt at personen ikke «fikler» mer med barnet enn en heterofil (eller homofil for den saks skyld) ville gjort, vil jeg ikke si personen er mindre egnet til jobben. Dessuten – og nå tar jeg meg kanskje vann over hodet siden jeg ikke har førstehåndserfaring som pedofil – ser jeg ikke for meg at det å være pedofil handler om å ha omgang med mest mulig nakne barn. Dersom man skiller mellom brutale overgrep og pedofili som en kjærlighetsform er det vel akkurat som «oss andre» at vi ikke har sex med alt vi ser og har anledning til?


Sitat av methewall Vis innlegg
Om en pedofil er monagam eller ikke er vel knekkende likegyldig.
Jeg er gift og lever i et monogamt forhold og er på alle måter mot utroskap, men jeg vet med meg selv at under de rette omstendighetene ville jeg kunne være utro.
Hva de rette omstendigheten er blir jo naturligvis individuelt, men jeg er overbevist om at for en pedofil ville det være på samme måten og under rette/feil omstendigheter ville ikke vedkommende klare å styre seg.
Driftene våre kan bli veldig sterke og tidvis nesten umulig å motstå.
Vis hele sitatet...
Under de rette omstendighetene kunne du vært utro, men kunne du begått seksuelt overgrep? En ting er den personlige skuffelsen du påfører partneren din ved å ha samtykket sex med en annen person, en helt annen ting er problemene du påfører ved å forgripe deg på noen du begjærer. Jeg antar de fleste mentalt friske mennesker vil ha en etisk sperre, uavhengig av legning, når det kommer til det.