View Single Post
Sitat av r0adkill Vis innlegg
Den mannen virker på meg som en sosialt tilbakestående tufs som overhodet ikke greier å sette seg inn i andre tankeganger enn sin egen. Når det er sagt har jeg sett det meste av det han har laget da menneskene han møter er særdeles interessant.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du forstår ironien i arbeidet hans. Det at han får disse spesielle menneskene til åpne seg på et redelig grunnlag, sett i motsetning til Borat og andre som må lure folk, så er det en kunst i seg selv.

Når det gjelder dokumentarer så er dette noen av de gode jeg har sett i det siste:

Storyville - Killer Image Robert King
(Handler om en ung krigsfotograf)

Erasing David
(En dokumentar om persovern hvor en journalist prøver å stikke av i 30 dager uten å etterlate seg spor. En ordentlig tankevekker i kjølvannet av datalagringsdirektivdebatten.)

Kim Jong-Il's Comedy Club
(Handler om tre danske komikere, hvorav to er dansk-koreanske adoptivbarn, som reiser til Nord-Korea for å holde et show. En av de to er fysisk handicappet, noe som setter dokumentaren i et spesielt lys. En veldig fin avveksling til de vanlige Nord-Korea-dokumentarene.)

Dear Zachary: A Letter to a Son About his Father
(En sterk dokumentar om en mor som dreper sin mann og sønn. Kan ikke forklares med ord, og bør sees.)