View Single Post
Noen ting er best å holde hemmelig, rett og slett pga sån verden har blitt. Uansett om det er legning eller noe annet.
Det er sikkert ikke noenting folk kan gjøre mot deg, for at du er den du er. Men de trenger ikke like deg.
Og det er en god verdi å være likt. Selv om det å røpe hemmligheter kan føre til at du treffer dine egne venner.

Ett eksempel. Jeg har en venn på snart 22 år, som har had sex med søstra si på 16 år.
Som han sa til noen, ydmyket. Men det gikk ikke lang tid før nabolaget fikk vite, inkudert foreldre. Så det er noe han angrer på.

( jeg er enda hans venn ofc. )

Så jeg ville iallefall tenkt meg om kanskje opptil hundre ganger før jeg valgte å forstelle noen om noe som kan føre til å bli misslikt.

Det er jo ganske ille å være misslikt av en gruppe mennesker som du gjærne vil være venn med/likt av.

feks om ola forteller sine venner at han er pedofil. Håper jeg da vennene hanns enda er vennene hans. Siden de har kjent hverandre lenge. Men bare at kari er flink å prate, så når hun forteller det til noen som ikke kjenner ola, stempler de han.