View Single Post
Hmm, for litt blandede tanker angående dette. På den ene siden så er pedofili forkastelig og avskyelig. Da mener jeg som i ordets faktisk betydning; personer som tenner på barn som ikke har kommet i puberteten enda. Altså - hårløse. At noen kan tenne på det er for meg helt uforståelig, og synes det er feigt og oppsøke tilfredsstillelse hos personer som enda ikke modne nok til å reflektere over sex.

På den andre siden så kan pedofile være hyggelige personer, på lik linje som homofile. Det er jo sikkert en minoritet som ikke ønsker denne legningen fordi de vet at samfunnet reagerer sterkt på folk som dem. Dere sier jo selv, at dere ikke ville akseptert en pedofil som venn. Det må være relativt hardt å være i en sånn posisjon, det at man må holde sin seksuelle legning skjult og i tillegg holde seg unna absolutt alle fristelser for å ikke bryte mot moralske prinsipper og andre lover vi har i Norge.

Personlig vet jeg ikke hva jeg ville gjort. Men må nok dessverre si at jeg heller mer over mot "nei-siden" jeg også.
Sist endret av Filosofen; 27. mai 2010 kl. 21:03.