View Single Post
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Edmund_Burke Vis innlegg
Jeg vil si det er ganske tåpelig å kalle fascistiske grupperinger som Vlaams Belang fro høyreorienterte. De står nok ganske mye nærmere deg og dine pro-stats venstreoverbevisninger.

Høyre-venstre aksen er kun relevant dersom den går fra total stat (venstre) til null stat (høyre).
Vis hele sitatet...
Unskyld meg, men nøyaktig hva vet du om mine "pro-stats venstreoverbevisninger"? Selv om jeg er på venstresida så har noe jeg er for og noe jeg er imot og jeg setter pris på om du faktisk forholder deg til argumentene mine istedet for å kommentere det du tror jeg mener. Dette har jeg sagt til deg før, så vennligst skjerp deg.

Jeg har da heller ikke sagt at høyre-venstre aksen er det eneste relevante her, men å krangle på at fascisme hører hjemme på høyresida blir for min del bortkastet tid. Det politiske kompasset kan vi godt diskutere, men tradisjonelt sett så er kommunisme venstre og fascisme høyre uansett hvordan du vrir og vender på det. Det var jo nettopp slik høyre/venstre aksen oppsto.

Resten av innlegget blir bare for dumt til å kommenteres ytterligere. Å forsøke å sette likhetstrekk mellom ideologier på den måten har absolutt null verdi.
Sist endret av Mith; 30. april 2010 kl. 13:26.